Det är det att jag lagt allt mitt källmaterial under arkivmapparna också (men utanför DISGENs kontroll) - tusentals högupplösta foton av originalhandlingar t ex, så säkerhetskopian skulle bli hiskeligt stor. Att göra en kopia av rena DISGEN-filer var väldigt enkelt (det är bara en undermapp per arkivmapp, om inte ska kopieras) och tog några minuter och jag kan ju använda Explorer för att jämföra. 8.1d exekverar f ö utmärkt på den nya datamappen, som jag satt 8.2c att konvertera på. Jag kan också där göra en säkehetskopia med 8.1d utan problem, varvid ingen enda anmärkning görs. Så jag följer ju installationsanvisningen: "Jag har redan en datamapp som jag vill använda". Jag prövade att använda den säkerhetskopia, som 8.1d skapat enligt ovan. Den lästes in som den skulle, varpå konvertering inleddes och efter en stund samma fel inträffade. Bara att läsa in 3000 rena DISGEN-filer från zip-filen tog 13 minuter, så att skapa och återläsa en backup på alla mina data skulle nog ta flera dygn.