Jag följde anvisningarna i programmet till punkt och pricka. Skillnaden, som jag kan se, är att du föreslår skapandet av en säkerhetskopia och sedan inläsning av denna. Men det ska ju inte behövas. Det rapporterade felet verkar mera grundläggande: I/O-fel, och DG-filerna på datamappen har ju inte rörts.

Jag funderar på om det kan vara brandväggen. Det står inget i installationsanvisningarna om att internetförbindelse krävs för installation, men uppenbarligen är det så. Nu hade jag ju en fungerande internetförbindelse, som alltid, när datorn är igång.

Jag tittade i Norton 360's säkerhetshistorik på de notiser som gjorts under körningen av DISGEN (jag tar med några fler än jag säkert vet har med DISGEN att göra, buggfilen dateras 2012-04-22 13:51:43, jag gjorde inget annat före, under eller efter installationsförsöket):

13:45 Obehörig åtkomst blockerad (Duplicerat objekt): Blockerad
13:48 En instans av c:\Program\Dis\Disgen82\disgen.exe försöker få åtkomst till Internet: Inga åtgärder tillgängliga för detta objekt.
14:05 Brandväggsregler skapades automatiskt för Släktforskarprogrammet DISGEN: Skyddad
14:14 IP-adressen Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC - Minport för paketschemaläggning har försvunnit från adaptern och skyddas inte längre (IP adress: 80.217.233.175)


Lars-Olov