Anarkiv 3.1:s gedcom kan inte läsas av Disgen - Hjälp önskas

DIS Forum: 6. Ordet är fritt (Efterlysningar hänvisas till www.genealogi.se): Anarkiv 3.1:s gedcom kan inte läsas av Disgen - Hjälp önskas
Av Björn Hallgren Onsdagen den 2 mars, 2005 - 13:04:

Hej, har ett gammalt program från Anarkiv vars export till Gedcom inte kan läsas av något annat program. Jag vill inte släppa databasen till annan för konvertering, innehåller känsliga data. Någon som har tips hur jag skall lösa det utan att köpa ett nyare Anarkiv först?

Av Alf Christophersen Onsdagen den 2 mars, 2005 - 15:08:

Vil tro at PAF er eneste program som kan hjelpe deg. Ant. er det snakk om første eller andre generasjon av Gedcom det er snakk om (uten Linear Linkage) hvor lenkene mellom personer går direkte mellom foreldre og barn.

Mulig du må laste ned gammel versjon.

Du leser inn gedcom i gammel versjon og eksporterer i 5.5 format

Av Lars-Erik Gustavsson Torsdagen den 3 mars, 2005 - 10:26:

Hej Björn!

Om du laddar hem en nyare gratisversion av Anarkiv (ver 5.3 Light eller 6.0 Light) tror jag att du ska kunna läsa in dina gamla Anarkiv-filer för att exportera till ett nyare Gedcom-format. Jag är dock inte säker om exporten fungerar för alla typer av notiser, "basdata" borde inte vara något problem.

Av Björn Hallgren Onsdagen den 9 mars, 2005 - 19:56:

Tack till både Alf Christophersen och Lars-Erik Gustavsson.

Alf: Okay, det kanske kan vara en lösning, skall göra som du skriver, tack.

Lars-Erik: Så har jag gjort men den kan inte exportera alls, många funktioner är avstängda i demoversionen, tyvärr även detta.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: