Läsbarheten

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: Allmänna frågor: Läsbarheten
Av Ulf Löfgren Söndagen den 9 november, 2008 - 18:11:

Är det någon mer än jag som tycker att typsnittet i DISBYT blivit väldigt litet på sistone?

Av Olof Cronberg Söndagen den 9 november, 2008 - 21:14:

Hej Ulf!

Jag fick klagomål på att typsnittet sedan en tid uppfattades som stort och klumpigt. Jag minskade därför ner typsnittet till 12 punkter, så att det är samma storlek som i sökformuläret. Fördelen är att det blir färre radbrytningar.

Är det så att typsnittet känns för litet kan man med Ctrl-+ i Internet Explorer för PC och med kringla-+ i Safari för Macen öka storleken på typsnittet själv. Jag förmodar att de flesta andra webläsare funkar på samma sätt...

/Olof C

Av Ulf Löfgren Måndagen den 10 november, 2008 - 19:46:

Tack, det var ju en bra lösning!
/UL

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Tisdagen den 11 november, 2008 - 19:04:

Sökning via Disgen

När man söker i Disbyt via Disgen använder Disbyt bara 2/3 av skärmens bredd så man ser inte hela resultatlistan, varför, är det någon inställning?

Av Sten Magnusson Söndagen den 8 augusti, 2010 - 16:09:

Det går ju också att justera detta via menyn "Inställningar/Skärmen". Ändra typsnittet där till den storlek som man vill ha och spara detta i en fil med nytt namn. Om det inte passar, kom då ihåg att hämta tillbaka standardfilen DISGEN.INI innan programmet stängs för annars sparas inställningarna i den filen till nästa gång programmet startas.

Mvh/Sten Magnusson


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: