DISBYT Suomi/Finland

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: Allmänna frågor: DISBYT Suomi/Finland
Av Jarmo Uusitalo Tisdagen den 13 oktober, 2009 - 20:53:

När jag går till Disbyt Finland ser jag längst ner följande meddelande:
"DISBYT Finland senast uppdaterad: 2004-12-05."

Jag undrar i all stillsamhet varför inte den finska databasen inte uppdateras på samma sätt som den svenska?

Jag lämnade uppgifter till Disbyt Finland för över ett år sedan i hopp om att få igång en konstruktiv dialog med andra som släktforskar om "min släkt" i Finland eftersom Disbyt på ett bra sätt kompletterar andra finska resurser.

Jag tror också att man lättare kan rekrytera fler som bidrar med sina resultat om man kan söka i materialet som kommer in, och ser därför med förväntan fram emot att även finska Disbyt uppdateras på samma sätt som svenska.

Med vänliga hälsningar,
Jarmo U.

Av Olof Cronberg (M00082) Onsdagen den 14 oktober, 2009 - 05:37:

Hej Jarmo!

Jag beklagar att Disbyt Finland inte har blivit uppdaterad på flera år vilket har flera olika orsaker. Jag var på gång att fixa detta i sommar, men det krävde vissa justeringar i Disbyt-programmet. Jag fick i samma veva problem med min PC, och eftersom Microsoft tyvärr var ovilliga att låta mig flytta över mina data till min nya PC uppstod problem att uppdatera programmet. Just nu befinner jag mig i USA, men ska försöka fixa med detta under november månad.

/Olof C


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: