Arkiverade (äldre) inlägg fram till 14 december, 2005

DIS Forum: 2. DISBYT - Databasen: DIS-lösenord: Arkiverade (äldre) inlägg fram till 14 december, 2005
Av Eva Dahlberg Måndagen den 12 april, 2004 - 11:47:

Gunilla, skicka ett mejl till expeditionen om ditt lösenord. Vilket medlemsnummer du har framgår väl av tidningens adressering?

Hälsningar,
Eva

Av Arne Johansson Måndagen den 12 april, 2004 - 17:51:

Hej !
Jag heter Arne Johanson,och har fått ett problem.Jag har bytt dator till
Window exp. och kan inte återläsa från min gammla dator som var en Windows 95.Datorn tar emot namn men inga datum eller orter
Vad är att göra, finns det uppdatering att hämta?
Hälsningar
Arne

Av Olof Cronberg Måndagen den 12 april, 2004 - 18:30:

Ang lösenord till DISBYT

För att beställa bortkommet lösenord till DISBYT, går man in på DIS webbsida och väljer DISBYT. På DISBYT-sidan finns en länk till Lösenord, där det finns instruktioner om hur man beställer lösenord.

(Jag har skickat lösenord till Gunilla.)

/Olof C

Av Olof Cronberg Måndagen den 12 april, 2004 - 18:37:

Hej Arne!

Känner inte till det fel du beskriver. Uppdatering av DISGEN till version 8.0d finns på DIS hemsida. Välj DISGEN och sedan länken Uppdateringar och därefter länken Uppdatering igen, så kan du läsa instruktionerna och hämta senaste versionen. Funkar inte det rekommenderar jag att du tar kontakt med en fadder.

/Olof C

Av Marianne Munktell Måndagen den 12 april, 2004 - 19:53:

Arne!

Menar du att du försöker återläsa en säkerhetskopia från den gamla datorn till den nya? (Vad har det i så fall med rubriken DIS-lösenord att göra?) Under annan rubrik diskuterades ett liknade problem. Lösningen gavs då av Elisabet Bergqvist:
"Kolla kompatibiliteten. I Windows XP finns en ny flik för ett programs egenskaper, Kompatibilitet.
Där kan man sätta kryss för om man vill att ett program ska köras i kompatibilitetsläge med t. ex. Windows 95. Om det finns ett kryss här, kan konstiga saker hända. Det ska alltså INTE vara ikryssat (och varför det skulle vara det vet jag inte).
Hoppas att det hjälper."

För att kolla kompatibiliteten högerklickar du på DISGEN-ikonen på skrivbordet eller på filen disgen.exe. Välj Egenskaper. Fortsätt sedan enligt Elisabets beskrivning.

Av Arne Johansson Tisdagen den 13 april, 2004 - 19:19:

Hej Marianne.
Vi är tydligen två Arne Johansson med problem med Disgen installationen.
Tack i allafall för tipset om kompatibiliteten.
Jag tog bort krysset som Du sa, och nu fungerar det.
Hälsningar Arne

Av Lennart Olsson Lördagen den 18 september, 2004 - 18:39:

Söker släkt släktforskar

Av Henning Aaberg-Jørgensen Söndagen den 7 augusti, 2005 - 17:21:

Et problem, når jeg skal taste mig frem til medlemmernes mail-adresser:
Jeg kommer udmærket frem til anbyt-sidan med mit medlemsnr og løsenord, men skal jeg videre til medlemmernes mail-adresser, godkendes ikke mit løsenord (password). Hvad er der i vejen?
Medl nr. 14461

Av Olof Cronberg Måndagen den 8 augusti, 2005 - 22:01:

Hej Henning!
Jag har kollat ditt användarnamn och lösenord och det fungerar som de skall.
/Olof C

Av Inger Olsson Onsdagen den 14 december, 2005 - 18:37:

Hej

Jag har installerat ny dator och efter det fungera inte Disgen med mitt medlemsnr och lösenord.
Blir väldigt glad om jag kan få något tips på vad som kan vara fel.
Mvh
Medlnr 19267
Inger Olsson