Utskrift av alla inmatade personer

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Utskrift av alla inmatade personer
Av Inga-Lill Fjällström Söndagen den 3 augusti, 2008 - 16:52:

Hur ska man göra om man vill skriva ut alla inmatade personer. Vad jag kan se så kan man skriva ut en söklista och en rålista. Men om man vill skriva ut antavlor och stamtavlor och vill få med alla personer man har matat in. Jag hjälper en äldre dam att släktforska och hon har ingen dator utan vill ha det på papper.
Mvh Inga-Lill

Av Eva Dahlberg Söndagen den 3 augusti, 2008 - 18:26:

Hej Inga-Lill, du kan skriva ut ansedlar för alla personerna i söklistan (valet Ansedel för alla under Utskriftsform när du är i söklistans utskriftsdialog) om du valt att söka på alla personer i databasen så får du ju ut en sådan för samtliga. Eftersom alla inmatade personer inte behöver ingå i en persons antavla eller stamtavla är det lite svårt att vara säker på att alla kommer med när du skriver ut en antavla/stamtavla.

Om alla inmatade är släkt med probanden så kan du ju skriva ut en släktmatrikel (under menyn Skriv ut antavla, utskriftsform Släktmatrikel), då får du ju med alla fastrar, kusiner, sysslingar etc.

Hälsningar,
Eva

Av Alf Christophersen (M00919) Söndagen den 3 augusti, 2008 - 18:27:

Det nærmeste du vel kommer er å starte med en person og først skape en anetavle for vedkommende, lage det om til en søkeliste og så ekspandere vedkommende i søkevinduet etter alle relasjoner, deretter eksportere dette til html-fil og så skrive ut alle tavlene på papir

Før du gjør det kan det være en ide å lese inn i søkefila alt i alle flokkene så det skapes anetavler for alle :-)

Evt. også fyll på med å skrive ut søklisten og evt. råliste i tillegg.

Et hovedtre kan du også få ut, ved å skrive samme tre som du bygde opp til å begynne med som Släktmatrikel

Du kan også bygge opp en slektsbok og lage dette

Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Söndagen den 3 augusti, 2008 - 18:47:

Inga-Lill!
Det går att göra på lite olika sätt.
Föreslår att du experimenterar lite med Släktmatrikel (Val under Antavla), Släktbok och Utdrag. Försök hitta den inställning som passar dig. Det går att ta ut svängarna rätt mycket i inställningarna. För utdrag finns det några färdiga utskriftsbeskrivningar, men du kan även göra egna som du själv vill ha mutskriften.

Av Inga-Lill Fjällström Måndagen den 4 augusti, 2008 - 18:09:

Jag har provat lite olika utskrifter, och det närmaste jag kan komma är att skriva ut en släktmatrikel och några stamtavlor för att få med alla. En rålista går ju också men den kan var lite rörig tycker jag att förstå sig på. Damen som jag hjälper vill gärna ha med alla drygt 200 personerna som jag har hittat, men ansedel för alla blir väl mycket. Hennes mor hade några kusiner som i sin tur hade kusiner som damen är intresserad av, och dessa är ju inte släkt med damen, därav denna fråga.
Mvh Inga-Lill


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: