Bröllopsfoton i Antavlor/Släktmatrikel

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Porträtt och bilder: Bröllopsfoton i Antavlor/Släktmatrikel
Av Bo Westberg Söndagen den 23 juni, 2002 - 22:29:

Tycker det skulle vara trevligt att få med de bröllopsfoton jag lagt in under Giften, men de kommer ej med i antavlor/släktmatrikel, någon som har en bra lösning...

m v h / Bo

Av Karl-Erik Lerbro Måndagen den 1 juli, 2002 - 11:15:

För att få med bilderna i Släktmatrikel skall du i Inställningar/Antavlor/Släktmatrikel ställa in så att de ingående stamtavlorna skrivs i tabellform.
Du skall också i inställningarna både för Antavla och Stamtavla i tabellform markera att porträtt skall vara med i Gifte.

Av Ragnar Lindblad Tisdagen den 16 juli, 2002 - 22:55:

Så långt allt väl, men går det att undvika att bröllopsfotot skrivs ut två gånger - jag får ut det efter bägge kontrahenterna?!

Av Sven Kruuse Torsdagen den 1 augusti, 2002 - 23:41:

Jag änvänder trädform till min släktmatrikel då detta ger mig bästa överblick med släktförhållande etc.

När jag begär utskrift av antavla - släktmatrikel så är allt väl förutom att bilder från 2:dra giftet kommer inte med.

Jag har det på två ställen i min antavla. Samma märkliga fenomen.

Av Paul Olsson Onsdagen den 21 augusti, 2002 - 08:40:

Jag blir minst sagt förvånad när jag inser att inte ens faddrarna har upptäckt buggen när det gäller utskrift av antavlor i tabellform av porträtt, som beställs via inställningar av gifte-notisen. De bröllopsfoton insändarna får utskrivna är säkerligen beställda från inställningar av personnotiser.

Att jag är lite bitsk nu beror på att jag ända sedan Disgen 8 kom har felanmält detta (och säkert tio andra fel), också direkt till Lars Blomberg, men utan resultat. Ser man i listan över planerade åtgärder finner man inte en enda!

Skulle någon ansvarig vilja berätta hur programmets framtid ser ut nu när Lars Blomberg mer eller mindre har lämnat skutan? Berätta gärna i detta forum men också i Diskulogen.

Av Sture Bjelkåker Söndagen den 8 september, 2002 - 18:22:

Lars Blomberg har inte "lämnat skutan" utan är fortfarande ansvarig för DISGEN 8.0, en uppdatering 8.0c med ytterligare rättade fel kommer under hösten.

Vad som händer just nu är att vi rekryterar ett programmerar-team som ska bidra till fortsatt utveckling av programmet.

Sture Bjelkåker / DIS ordförande

Av Lars Boström Tisdagen den 26 april, 2005 - 18:15:

Det blir allt vanligare att en PC saknar Floppy-station och använder CD-Rom eller USB-minne i stället. Anvisningarna i Disgen förutsätter fortfarande att disketter användes. Det skulle sitta fint med en anvisning hur en säkerhetskopiering går till när ett USB-minne används. Det är inte självklart för en amatör.

Av Ingvar Kärrdahl Tisdagen den 26 april, 2005 - 18:36:

Svar till Lars Boström
Du kan läsa en utförlig artikel om detta i Diskulogen nr 65 sid 16-21.
Du kan också leta lite högre upp där du valde plats att skriva din fråga så ser du följande rubrik:
"DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet", och sedan väljer du
Artikelserien - "Lär dig mer om DISGEN 8"
sedan väljer du ovan nämnda artikel.
Medl nr 9228

Av Klas-Håkan Johansson Onsdagen den 7 januari, 2009 - 21:39:

Då man exporterar till HTML-format så får man inte med bröllopskort varför? Har Disgen 8.1

Av Gunnar Öhrn Onsdagen den 7 januari, 2009 - 23:47:

Detta ligger som ett förbättringsförslag. Kommer ev. med i version 8.2.

Av Anna-Greta Öhlund Söndagen den 25 april, 2010 - 19:33:

Kan man lagra bilden i bmp i disgen ?

Av Karl-Erik Lerbro Söndagen den 25 april, 2010 - 19:45:

Ja.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: