Uppdatering till 8.0d

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Installation och uppdateringar: Uppdatering till 8.0d

Av Nils-Gunnar Eriksson Fredagen den 30 april, 2004 - 08:25:

Håller med Anders Berg att det är bättre att DIS ordnar en uppdateringsfil som fungerar än att tusentals användare skall avinstallera programmet och starta om från början. Något borde även en programutvecklare begripa.

Nils-Gunnar Eriksson

Av Jan Jutefors Fredagen den 30 april, 2004 - 08:42:

Nu är det ju så att en dator är en mycket komplex maskin. För att allt ska klaffa så måste man se till att man håller ordning på alla sina program och uppdaterar windows så fort det finns en uppdatering. Det gäller också att rensa datorn från en massa onödiga filer som skräpar och det gäller att inte ha virus på datorn.
Det gäller också att se till att det finns tillräckligt med utrymme på datorn och att det finns tillräckligt med minne.
Gör man allt detta så är jag säker på att det även fungerar att uppdatera programmet.

Av Leif Barrstam Fredagen den 30 april, 2004 - 11:43:

Om man gör en fullständig av- och nyinstallation av Dg8.0 samt därefter gör en installation av Dg8-d, slipper man att tilläggsinstallera DGKARTUPDATE samt GENLINEUPDATE då ??

Av Karl-Erik Lerbro Fredagen den 30 april, 2004 - 16:14:

Leif.
Nej, det behöver du inte. Du får de senaste kartfilerna, och programmet för att läsa i GENLINE påverkas inte

Av Bo Illman Onsdagen den 2 januari, 2008 - 19:52:

Hej,Jag installerade DISGEN 8.1b för Windows XP hösten 2006.Har förstått att det kommit uppdateringar etc . Hur ka jag ladda ner uppdateringar ??

Av Ingvar Kärrdahl Onsdagen den 2 januari, 2008 - 21:39:

Svar till Bo
Du kan läsa om detta i Diskulogen nr 73 och 79 i serien: "Lär dig mer om Disgen 8".


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: