Uppdatering till tidigare versioner av DG8

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Installation och uppdateringar: Uppdatering till tidigare versioner av DG8

Av Kurt Adolvsson Torsdagen den 12 december, 2002 - 14:20:

Som info till Jan Andersson mfl. ang. stora filer och disketter. Det finns program som delar stora filer till valfri storlek så de passar till disketter. Ett sådant program som heter "File Splitter" finns på sidan:
http://members.ozemail.com.au/~jaesenj/software/software.html

Av Nils Emanuelsson Tisdagen den 14 januari, 2003 - 22:08:

Vid försök att uppgradera till version 8.0c får jag upp en ruta som säger: "Fel i plugin-program.
Data som plugin-program begärde hämtades inte". Om jag har förstått anvisningarna rätt, skall man inte behöva avinstallera tidigare versioner för att det skall fungera.
Tacksam för tips!

Av Sten-Sture Tersmeden Tisdagen den 14 januari, 2003 - 23:08:

Så här står det i anvisningarna: "Installera på nytt den fullständiga versionen som du har (avinstallera först den gamla versionen av DISGEN), ta ner uppdateringen igen och installera den. Därefter, om din originalversion är 8.0 eller 8.0a och du använder kartan, så bör du ladda ner och installera en uppdaterad karta."

Av Eva Dahlberg Onsdagen den 15 januari, 2003 - 07:12:

Den anvisningen Sten-Sture nämner gäller väl bara för de som installerade den "bristfälliga 8.0c"? Den inleds ju med "OBS 2:Gäller dig som har uppdaterat till 8.0c under perioden 2002-11-22 -- 2002-11-26". Den ska väl inte gälla för de som nu för första gången försöker installera 8.0c? Där ska man väl kunna installera utan avinstallation, så har det ju fungerat med a- och b-versionerna.

Vad Nils fel beror på vet jag inte.
mvh, Eva
medlnr 7851

Av Ulf Löfgren Lördagen den 22 mars, 2008 - 09:41:

När nya medlemmar i dag köper Disgen 8, är det 8.1d som man då erhåller?

Av Ingvar Kärrdahl Lördagen den 22 mars, 2008 - 14:46:

Den enda version som nu levereras är 8.1e. Den kan köras på samtliga Windowsversioner = Windows 98 t o m Windows Vista.

Av margaretha hedin Tisdagen den 11 november, 2008 - 13:28:

Inhandlade för många år sedan disgen 8.0b men av olika anledningar inte använt programmet. Nu finns tiden och jag satte mig vid datorn för att inst. I min dator finns vista och jag kan inte inst programmet, hur går jag vidare. Någon vänlig pers. som kan tipsa mig.

Av Karl-Erik Lerbro Tisdagen den 11 november, 2008 - 15:19:

Du behöver skaffa en ny programskiva med DISGEN ver 81.e för Vista. Den kostar 100 kronor och kan beställs på DIS hemsidadär där du på första sidan hittar ett beställningsformulär via länken "Uppdateringar och ny version: 8.1e (för Vista)"

Av Lennart Ekström Måndagen den 25 januari, 2010 - 11:33:

Nu har det kommit uppdatering av mallar för
DG 8.2-1. Uppdateringen kan endast ske via programmet och sök uppdatering. Jag vill minnas att det tidigare varit upp i Forumet varför man inte ska kunna göra uppdateringen via DISGEN och nyheter. Då tror jag det sas att så skulle det bli i fortsättningen. Ska det bli så?

Av Gunnar Öhrn (M11916) Söndagen den 31 januari, 2010 - 09:16:

Om jag förstått planerna rätt så ska alla uppdateringar hämtas via Disgen-programmet med hjälp av menyvalet sök uppdateringar under hjälpmenyn

Av Roland Jargården Söndagen den 31 januari, 2010 - 11:03:

Hej alla!

Jag har just köpt ny dator med Winows 7 i och nu kan jag inte få den att acceptera Disgen 8.0. Det svar jag får är att "Disgen.exe har slutat fungera" Förslag på lösning?

M.v.h.
Roland Jargården
Riddarhyttan

Av Daniel Berglund (M25564) Söndagen den 31 januari, 2010 - 13:42:

Det borde fungera att högerklicka på disgen-ikonen och välja Kör som administratör. Jag tippar att detta bara krävs första gången du kör Disgen men inte sedan.

Uppdatera till 8.2 är en annan lösning.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: