Söklista, utskrift till txt-fil

DIS Forum: 3. DISGEN - Släktforskarprogrammet: Utskrifter: Söklista, utskrift till txt-fil
Av L Barrstam Onsdagen den 21 december, 2005 - 23:03:

I handledningen till Disgen 8 sid 71 finns en beskrivning av hur en text-utskrift skall göras av bl.a. en söklista. detta fungerar inte, jag år ett felmeddelande som avbryter det hela. Nu har jag inte nyttjat Disbyt på några år men jag har för mig att detta fungerade UA i en tidigare version av D. Jag har version D 8.1.a installerat. Vet någon något om hur jag kan åtgärde detta problem ??
MVH Leif

Av Carl-Göran Backgård Torsdagen den 22 december, 2005 - 14:50:

Du råkar ha en äldre version av handledningen, där den felaktiga uppgiften fanns, att söklistan skulle gå att skriva ut till textfil. I senare utgåvor har handledningen rättats på den här punkten. En möjlighet som är värd att peka på är att göra ett utdrag baserat på din söklista. Utdraget kan under vissa förutsättningar skrivas ut till textfil.

Av Kai Thurfors Torsdagen den 22 december, 2005 - 15:26:

Du kan ganska enkelt skapa ett utdrag baserat på din söklista. Du gör ett utdrag och väljer att basera den på din söklista. Det ska inte vara ett standardutdrag, utan ett Eget, som du definierar själv med de fält du vill ha. Ta med avgränsare, tex #, mellan fälten. Utskriften ligger i DgTmp i en temporär fil som heter flkreg, eller så skriver du ut en txtfil som du namnsätter själv. Starta Excel, öppna filen som ligger i DgTmp och följ instruktionerna i Textimportguidens tre steg.

Av Karl Edvard Thorén (M04089) Torsdagen den 22 december, 2005 - 16:37:

Hej Leif!
Om Du vill skriva ut söklistan till en textfile för att kunna skicka den eller ta med den på en diskett så skriv ut söklistan till en PDF skrivare då skapas en PDF file som kan skickas vidare.

Av Leif Barrstam Onsdagen den 28 december, 2005 - 22:48:

Tack alla som har svarat, men jag undrar ändå om det är fel att efterlysa denna möjlighet ??
Jag tycker att söklistans innehåll skulle kunna överföras till Excel för databearbetning el. dyl.
Är denna funktion omöjlig att arbeta in i en kommande programuppdatering?

Av Kai Thurfors Torsdagen den 29 december, 2005 - 00:10:

Nej, den är inte omöjlig men ganska resurskrävande. Du är inte ensam om att efterfråga den. Kommer säkert så småningom, men kan inte prioriteras i de närmaste versionerna.


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: