Olika sätt att presentera sin forskning

DIS Forum: 1. Hjälpmedel i släktforskningen: Olika sätt att presentera sin forskning


Av Karl-Erik Lerbro (M00393) Söndagen den 3 augusti, 2008 - 10:11:

Ta en titt på artikeln "Visst går det att få utskrifter i A3, A1 och A0 från Disgen" i diskulogen nr. 79.

Av Mårten Rockner Måndagen den 15 december, 2008 - 10:52:

Hejsan!
Har en bloggsida med släkttavlor http://slakttavlor.blogspot.com/

Av Mårten Rockner Fredagen den 30 januari, 2009 - 13:58:

Gratis släkttavlor!

Nu är hemsidan med gratis släkttavlor här.
http://www.bergsdata.se/antavlor
Det är bara att ladda hem. Håll till godo.

Av Börje Williams Söndagen den 1 februari, 2009 - 21:03:

Hej!
Är tanken att göra bara tomma men bra blanketter, eller kan man automatiskt fylla i med DISGEN-data som namn, årtal och bilder? Detta önsketänkande kanske ligger långt framför oss!

Av Jan Elmqvist Fredagen den 11 september, 2009 - 20:48:

Jag vill gärna få en upplysning om hur jag på ett enkelt sätt i skrift skall presentera min forskning för barn och barnbarn.
Det finns ju många olika sätt i programmet men jag kan inte bestämma vilket sätt som kan vara bäst.
Tacksam för hjälp.

Av Karin Lindholm Lördagen den 12 september, 2009 - 09:14:

Jag gillar Släktmatrikel tabell med den person man vill visa materialet för som proband. Det kanske finns andra varianter där man får med släktskapet med probanden också som jag inte hittat ;-)

Av Ove Billing m00895 Söndagen den 29 november, 2009 - 22:42:

Jag vill presentera en släkt med anfader ca 1550 i grafísk stamtavleform men det blir alldeles för brett i även A0-format(eller högt i vertikal form). Folk hade ju så många barn förr! Finns det något program som via Gedcom kan stuva om stamtavlan så att ytan utnyttjas bättre? Annars återstår väl att stycka upp släkten efter några lämpliga generationer. Tacksam för alla synpunkter.

Av Lennart Carlsson Torsdagen den 7 oktober, 2010 - 13:37:

Ove! Har du hittat någon lösning för din utskrift?

Av Sten Magnusson Lördagen den 9 oktober, 2010 - 01:58:

Karin!

Sätt den person du vill ha som proband som centrumperson och skapa sedan antavla.

Sedan vid utskrift av antavlan väljer du släktmatrikel. Kolla först via förhandsgranskning. Är du nöjd med utseendet är det bara att skriva ut.


Mvh/Sten Magnusson


Lägg till ett meddelande (Add a message)


För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)
 
Lösenord:
(Password)
E-mail: