Rosenberg på nätet

DIS Forum: 1. Hjälpmedel i släktforskningen: Databaser (tips om var de finns): Rosenberg på nätet
Av Holger Eliasson Torsdagen den 7 augusti, 2003 - 13:40:

Nu äntligen finns Rosenbergs geografisk lexikon tillgängligt som databas på nätet. www.bobas.se/rosenberg

Av Matti Särngren Måndagen den 12 januari, 2004 - 12:26:

Toppen!
Läste nån stans på nättidningen Rötters hemsida att den skulle finnas på cd utgiven, men har inte hört från släktforskarförbundet om att kunna köpa en sån cd. Finns det?
Annars duger kanske hemsidan det var en välkommen nyhet! Matti S, Sthlm 8726

Av P-O Fasth Tisdagen den 2 januari, 2007 - 20:43:

Är inte mycket aktivitet i dessa forum vilket jag kan förstå då det ser ut som en hel del inlägg är falska och med avsikt att sabotera. J-a oskick! I DIS-forumen i Norge och Danmark verkar det fungera mycket bättre! Vad är orsaken att det inte kan fungera här i Sverige? Generationskopplad sjuklig avundsjuka eller vad?

/P-O Fasth

Av Marianne Munktell (M06185) Onsdagen den 3 januari, 2007 - 07:15:

P-O Fasth!

Vad har ditt inlägg med ämnet Rosenberg på nätet att göra??

Numera kommer det nästan inga falska inlägg eftersom man måste logga in för att kunna läsa och skriva.

Av Per-Ola Fasth Söndagen den 17 februari, 2008 - 22:16:

Marianne!

Du har rätt, hur det hamnade här kan jag så här efteråt inte minnas. Det verkade dock då som någon/några saboterade hela dialogen med följd att DIS-forum i princip inte längre kändes seriöst. Om någon "moderator" ser detta meddelande så kan han/hon ta bort både detta och mitt föregående från detta forum. Det är helt OK för mig.

Av Sten Magnusson Tisdagen den 10 augusti, 2010 - 10:12:

Länken till Rosenberg är numera otillgänglig.

Mvh/Sten Magnusson

Lägg till ett meddelande (Add a message)

För att kunna delta i denna diskussion måste Du:
Skriva För och Efternamn i fältet "Användarnamn" !
Hoppa över fältet lösenord här!
Fyll i din e-post om du även vill ha direktkontakt med deltagarna.
(Just fill in Your name! E-mail is not compulsory.)
Användarnamn:
(Your name)

Lösenord:
(Password)
E-mail: