handdator

Visa fullständig version : Antal besökare på DISBYT



Mogenealogen
2012-12-31, 11:25
Hejsan,

och Gott Slut på gamla året och Gott Nytt År!

Då och då får jag mejl från forskare som besökt mina uppgifter som jag har lämat till DISBYT, detta uppskattar jag verkligen och får dessutom på det sättet också en verifikation på att mina uppgifter troligen kommer till användning.
När jag besöker hemsidor finns där ibland en räknare, "du är besökare nummer si och så" och då undrar jag - kunde något liknande inte vara intressant på DISBYT?
Alltså, en räknare som man kan kolla på hur många besökare som har varit inne och tittat på just mina inlämnade uppgifter i DISBYT.
Låter det sig göras rent tekniskt? Eller kanske helt omöjligt programmeringsmässigt?

/Lars

Christer
2012-12-31, 14:56
En liknande tanke finns med bland förslagen till kommande versioner av Disbyt. Men hur snart är svårt att säga.

14130
2014-12-31, 17:38
God Fortsättning Disbyt
Jag tänkte jag skulle se på de uppgifter jag lämnat, men jag finner ingenstans att söka. Disbyt databas trodde jag var rätt organ för att söka på ett namn jag själv lagt in för 10 år sedan. - VAR matar jag in namn på tidigare inlagda i Disbyt ? ? ?

Christer
2015-01-09, 11:27
Kjell, du söker i Disbyt från söksidan. Titta på www.dis.se i kolumnen till höger med de stora blå knapparna och klicka dig vidare. Till slut kommer du till http://disbyt.dis.se/sokindex.htm där du kan söka på namn. F.n. kan du inte söka på bara ditt egna bidrag.
Lycka till.