handdator

Visa fullständig version : Text i Biografifliken bara försvann! Var är den? Var kan jag finna den igen?



Ewa Christina K
2013-01-12, 18:47
Hej
Hjälp! Jag satt och skrev i Biografifliken på min farmorsfar, tryckte ok och gick över till notisfliken för att där ändra, ta bort och lägga till in och utflyttningar, tryckte ok och skulle fortsätta skriva i farmors fars biografiflik. När jag "slår" till baka till Biografifliken finns inte en enda bokstav av allt jag skrivit kvar :eek:
Texten var kanske lite mer än den synliga "rutan".

Vad händer? jag kan även säga att det inte var första gången detta hände mig, men då tänkte jag att jag säkert inte tryckt ok, så jag skrev om. Den förlorade texten finns inte med i någon säkerhetskopiering, texten var alldeles för "ung" Lärde mig alltså läxan att trycka ok och sedan byta flik eller annat göromål.

Finns det någon som kan förklara vad jag skall göra? Kan jag hitta texten igen, men var? Vad har jag gjort eller är det programmet som spelar mig ett spratt? :confused:

Ewa Christina K

m00707
2013-01-13, 12:15
Det är möjligtvis inte så att du fått in en tom textnotis i notisfliken?
Om du tittar i notisfliken, ser du då någon rad med början på din biografitext?
Det är nämligen så att det som syns i biografirutan är innehållet i den textnotis som ligger sist i notislistan.
Man kan ha många textnotiser med exempelvis bilder emellan, och den textnotis som kommer längst ner i notisfliken är samma som den text som syns i biografirutan.

Karl-Edvard Th
2013-01-17, 17:11
Hej Eva, Du ska inte använda biografi fliken, den är ingen biografi utan bara den sista textfilen. Så om Du söker bland notiserna så skall det Du skrev i biografin finnas där som en text notis.
Skriv sedan din text i text notiser blandat med övriga notiser t.ex. flyttat och bilder så blir det en biografi.