handdator

Visa fullständig version : Änka, Änkling



KjellL
2013-01-29, 15:39
Hej.
Det kanske har kommit en uppdatering gällande Änka, Änkling i 8.2d men den finns tyvärr inte i 8.1d.

När någon blir änkling eller änka så sker ju en ofrivillig skilsmässa . Tyvärr finns det ingen radioknapp där man kan välja Änka som orsak till skilsmässa, kanske något att tänka på om det kan vara till nytta.

Så som det är nu så vill man gärna förklara orsaken till "skilsmässan" och är nu nödgad att göra det i biografin.
Finns det ingen sådan valmöjlighet i 8.2d så är det önskvärt att se det i nästa uppdatering

Mvh
Kjell

RolfEriksson
2013-01-30, 11:50
Hej
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Änka eller änkling blir man när ens partner dör. Det syns ju tydligt i Disgen när man lagt in dödsdatum för den som lämnat oss och det har inget med skilsmässa att göra.

KjellL
2013-01-30, 16:09
Hej Rolf.
Du undrade hur jag tänkte? Ja du kunde jag svara på det så vore jag glad. Mitt svar till dig får väl bli att jag inte tänkte alls. :)

Admin kan radera denna tråd.

Ha en bra dag
Mvh

KjellL
2013-02-09, 21:17
Rolf, nu ska jag bråka igen :)
Hur skriver man om det varit skilsmässa mellan ett gifte där båda lever eller en separation mellan sambos i disgen 8.1d?

Mvh

RolfEriksson
2013-02-09, 23:45
Det är inga större problem. Klicka på Gift så kan du skriva i datum, ort och källa för Skild och vill du göra någon förklaring finns en flik för notiser.

KjellL
2013-02-10, 08:00
Hej igen.
Stort tack för ditt svar

Mvh