handdator

Visa fullständig version : Fel på länkar i mall Disgen 1b



erikssonje
2013-02-10, 14:47
Jag har Dis 8.2 d
Vid export av html av antavla eller stamtavla så blir det fel länkadress till de tre olika registrena längst ner på sidan.
Felet är att adressen hänvisar till roten redan när jag gjort exporten i datorn så det står C:/2-1.htm och hela sökvägen till katalogen med den nya sidan saknas, det betyder att när jag sedan laddar upp på hemsidan så blir adressen http://www.janerik.se/2-1.htm (och den sidan finns ju inte sedan för filen ligger på rätt ställe)
Detta gäller bara för stamtavla eller antavla medan det på ansedlar blir rätt länkadress.

Jag ser att mallarna uppdaterats 2012-07-30 och tyvärr är inte allt till det bättre.

Men jag har hittat att jag i filen anstil.css kan redigera färgen på ramarna tillbaks till grå :) medan jag inte kommer underfund med vilka övriga filer man skall redigera för att ändra utseendet.
Det finns ju flera olika mallar.

Kan jag hitta någonstans hjälp för vad de olika sidorna genererar?

erikssonje
2013-02-12, 18:09
Inget som har svar på vad sidorna genererar och ingen som kan bekräfta att det är emottaget som felanmälan??

m11916
2013-02-19, 23:38
Felet åtgärdat och filerna inskickade för utskick via uppdateringsfunktionen i Disgens hjälp-Sök uppdateringar.
Vet inte hur lång tid det tar innan de blir tillgängliga.