handdator

Visa fullständig version : Skapa person och orts register från RTF utskrift



Karl-Edvard Th
2013-07-11, 22:53
När jag läser in en RTF file i Word i Window 7 så kan inte skapa några person eller ortsregister.
Beror det på att RTF filen har fel format och ej konverteras korrekt?

Karl-Edvard Th
2013-07-21, 17:07
Jag har hitta en lösning, vet ej om det är den rätta, men markera "Visa" och sedan "Helskärmsläsning" då granskar man dokumentet med bilder och register.

ollfa
2013-07-22, 22:05
Hej
Jag har Word 2007 på en Windows 7 dator. Jag har provat att skriva ut en stamtavla i tabelform med person och ortssregister till RTF-fil. När jag öppnat filen i Word, valt allt med ctrl-a och sen tryckt F9 för att skapa register i Word (som man alltid varit tvungen att göra eftersom Disgen bara skapar registerunderlag som Word kan använda) så finns både personregister och ortsregister.

Karl-Edvard Th
2013-07-22, 22:33
Hej,
Det är inga problem att skriva ut RTF dokumentet i Word 2007
Men det var när jag läste in det i Word 2010 som jag fick problem för när man tittar på dokumentet på skärmen så finns där inget personregister ifyllt utan bara formel för indexet.
Så först när man granskar dokumentet via Helskärmsläsning ser man registren och bilderna.

Christina
2015-04-08, 18:35
Hur är det med möjligheten att uppdatera personregistret och ortsregistret i senare versioner av Word. I min version (Word 2007) fungerar det. Både från rtf och ett worddokument.

Det är kanske bra om det står skrivet att man först skriver Ctrl+A så att allt blir markerat och sedan trycker F9 för att det skall fungera.
Lätt att tro att man ska trycka allt samtidigt !