handdator

Visa fullständig version : Svår efterlysning



reghost
2013-08-23, 11:08
Jag har inte mycket att komma med och har ingen att fråga heller så alla svar tas emot tacksamt.
Jag efterlyser butiken och efternamnet på personen, en fiskbutik någonstans i Stockholm med en kvinna som jobbade där som hette Ingegärd samt hennes son vars namn jag ej vet, hon var min pappas halvsyster och det skulle röra sig på 60-70 talet.
Min pappa är nu död som hette Olof Gustaf Gyllvén (tidigare Gustafsson), jag kommer i håg hur Ingegärd såg ut när jag träffade henne som barn men det är allt, butiken var inte stor.
Finns det någon som vet av att det fanns en fiskbutik med en Ingegärd så är jag verkligen tacksam.

Phryxe
2013-08-23, 11:47
Bodde halvsystern med en eller båda föräldrarna finns chans att hitta henne. Om halvsystern bortadopterades blir det mycket knepigare, eller om ena föräldern (läs fadern) inte tagit på sig faderskapet officiellt.

Jag tror det blir svårt att hitta en fiskhandel. På den tiden fanns det ganska många sådana.

reghost
2013-08-24, 01:42
Hej
Tack för ditt snabba svar även om det inte gav något, jag vet att det blir svårt som tusan att hitta rätt vad det gäller Ingegärd, jag vet inte ens vem som är mamman eller pappan i fallet.
Är ganska säker på att det inte är pappas mamma som är mamman till henne, sen finns det 3 olika tänkbara pappor att leta vidare på och som du vet så kan det ta sin lilla tid att komma framåt.
Men om någon annan kanske kan minnas någon Ingegärd i en mindre fiskbutik så får ni gärna skriva en rad, jag kommer att söka vidare.

Hasse
2013-08-25, 12:02
Har du hört med dessa http://www.hembygd.se/essingeoarna/lilla-essingen-historik/matbutiker-1930-1960-2/

reghost
2013-08-25, 17:03
Hej
Nej, det har jag inte provat, tack för det, ska pröva den vägen.

Phryxe
2013-08-26, 16:46
Om hon var halvsyster till din far och inte barn till din farmor bör hon väl vara barn till din farfar. Förmodar att din farfar är (obekant och) en av dessa tre potentiella kandidater!? Då förstår jag om det blir knepigt.

reghost
2013-08-26, 16:48
Verkligen, men jag ska söka av dom en efter en, vet inte hur mycket info man kan få av skattemyndigheten men värt ett försök.

tommypeters
2013-08-26, 17:47
En lite chans har man ju också här: http://www.stockholmskallan.se/