handdator

Visa fullständig version : Disgen på surfplatta



sussisus
2013-10-19, 11:02
Hur gör jag för att enklast installera Disgen på min surfplatta?
Surfplattan har Windows 8 som operativsystem.

Jag tänkte ansluta surfplattan med USB-sladd och använda stationära datorns dvd och installera Disgen som om jag hade en vanlig dator.
Dock är jag är lite nojig att om jag stoppar in Disgen-cd:n så kan den få för sig att skriva över allt material jag har. (Jag är duktig med att säkerhetskopiera efter tidigare missöden, så det är inget större problem om det skulle inträffa, men jag vill helst slippa just det momentet).

Eller kan jag kopiera den befintliga Disgen från stationära datorn till surfplattan på något sätt (utan att blanda in cd:n)?

Stationära datorn är en bärbar, men det vore praktiskt att kunna visa Disgen på surfplattan så att jag slipper släpa stora datorn med mig.

m00707
2013-10-19, 17:01
Susanne, en installation av disgen skriver aldrig över dina data eller ändrar dem på något sätt.
Det är enbart programvaran som installeras.
Efter installationen läser du in en säkerhetskopia från stationära datorn till plattan.

Men kommer du åt DVD:en via USB?
Jag vet inte hur en surfplatta fungerar mot en dator, därav frågan.
Annars kan du kopiera disgen-skivan till en mapp på en USB-pinne och installera därifrån.

sussisus
2013-10-19, 18:53
Jag har en micro-USB-port på surfplatan och en USB-adapter. Måste bara fixa en USB-sladd med två likadana kontakter.
Förmodligen är det betydligt enklare att kopiera till ett USB-minne.
Tack för hjälpen.

Torgny Larsson
2013-10-20, 16:40
Vilken surfplatta har du? Surfase? Om du vet vilken version du har av Windows 8, RT eller RT PRO?

sussisus
2013-10-20, 20:25
Jag har en Acer Iconia W3-810.
Vet ej vilken Windows 8 det är.