handdator

Visa fullständig version : Saknar utomäktenskapliga barn födda inom ramen av ett gifte samt yrke/titel mm



cyrose65
2014-02-18, 16:43
Jag har några män som varit ute och slarvat på bygden trots att de är gifta. Några får barn med bara några få månaders mellanrum, då måste man lägga barnet före eller efter de äktenskapliga barnen vilket genererar fel i kontrollera notiser "barn i fel ordning". Vore bra om man kunde nonchalera fel som inte är fel typ bouppteckningar som genererar fel i kontroll notiser.

Har även som önskemål att ha separata yrke och titelrader, nu finns bara yrkesrad.

Att bouppteckningar inte genererar fel utan kommer som en egen notis.

Dessutom saknar jag en ignoreraknapp i dublettsökningen, jag har många barn som dör unga och nästa syskon får identiskt namn och hamnar som dublett med x antal träffar. Men om det inte är en dublett vill jag kunna ignorera föreslagna dubletter. Just nu får jag inte fram en hel lista pga av barn utan namn och avlidna barn med identiska namn, men även syskon med liknande namn typ Maja Lisa och Maja Greta kommer upp som dublett, jag kan ju knappast döpa om barnen. släktnamn går ju på flera sidor i släkten, tex stammoder kan få ge namn till alla sina kvinnliga barnbarn och då blir dessa föreslagna som dublett.

Christer
2014-02-18, 22:25
Goda tankar som vi har med i planerna till kommande versioner. Om de inte kommer i den närmaste finns de med i planerna för senare versioner.