handdator

Visa fullständig version : Bakåt / Framåt knapp



HaraldE
2014-04-23, 18:35
Hej alla,

Ok, detta är mitt första inlägg överhuvudtaget i dessa forum så ha tålamod om jag placerar det fel eller skriver tokigt.

Efter att ha använt Disgen ett par år har jag märkt att det finns en funktion jag saknar mycket. Den kanske finns men jag ser den inte. Om den inte finns så vill jag registrerar ett "förbättringsförslag (hur man nu gör det?).

I en web-läsare kan man enkelt bläddra bakåt och framåt och samma funktionalitet önskar jag i Disgen. Det händer ofta att jag bläddrar lite för snabbt mellan generationerna och kommer fel helt enkelt. Då skulle det vara stiligt men en bakåt-knapp som tog mig till föregående uppsättning generationer, som helt enkelt backar ett förhastat val.

Hoppas jag gjort mig någorlunda förstådd. Säg till annanrs så skall jag förklara lite tydligare.

Hälsningar, Harald

PatrickJohnson
2014-04-24, 10:24
Det finns en funktion för att bläddra både framåt och bakåt. I verktygsfältet finns det två blå pilar den ena pekar till vänster (framåt) och den andra till höger (bakåt)

HaraldE
2014-04-24, 10:55
Hej Patrick, visst finns det och inte såg jag dem, och inget har jag att skylla på heller.

Jaha, tokigt att mitt första inlägg skulle vara så bedrövligt. Jag har ett par fler frågor bubblande. Måste tänka noga innan jag prövar igen.

Hälsningar, Harald