handdator

Visa fullständig version : Internet explorer 8



Michael Östman
2010-11-27, 12:02
Jag har från flera håll hört att mitt personregister inte kan användas om man kör interner explorer 8
Och jag har själv provat och konstaterat att programmet kan hänga sig då man tittar på registret.

Jag kör normalt med Firefox och har aldrig upplevt några problem med detta program.

Är det Disgen som har någåt kodfel då hemsidorna genereras eller är det helt enkelt IE8 som är ett skitprogram :confused:

Fler får gärna testa http://www.abc.se/~m9172/ och berätta om ni har problem eller inte och vilken version av internetbläddrare ni har.

Mvh. Michael

m01222
2010-11-27, 12:47
Firefox Ver. 3.6.12 - inga problem!
/Lennart

Phryxe
2010-11-27, 14:31
Testade på skoj med IE8 (x64) i Win 7. Det går att se sidan även om den segade lite på slutet när den laddade sidan. Första sidan med personregistret är ganska stor (552 kB) med närmare 14 000 rader. Det är nackdelen med statiska sidor.

m11916
2010-12-01, 21:50
Fungerar utmärkt här också. Ska testa på Windows 7:64 när jag kommer hem imorgon.

Christer
2010-12-01, 22:39
IE8 på Vista funkar oxå.

m11916
2010-12-16, 20:45
Nu har jag kommit hem (igen) och testat med IE8 på både windows 7 med 32 och 64 bitarsdatorer.
PÅ 64-bitarsdatorn hänger det sig sig ibland, (med meddelandet: IE har slutat att fungera ...) så att IE startar om t.ex. i personregistret på N-N på MIchaels webb. Har inte hänt på 32-bitarsdatorn.

DanielBerglund
2010-12-16, 23:41
N-N funkar för mig med 32-bit IE8 på 64-bit Vista. Fast det tar ett tag att ladda, ja.

Det skulle ju vara skoj att ha en "runtime" i php som man placerar på webhotellet och som genererar sidorna utifrån någon databas som man har tankat upp, men det är lite svårt att åstadkomma något som inte kräver kunskap vid installation på serversidan. Bäst vore nog att drifta det på en server i Dis regi i så fall. Får se vad vi kan åstadkomma i framtiden...

OlofPålhed
2011-11-25, 15:21
Explorer 8 gick inte hos mig. Med experthjälp lade jag upp "Firefox" och då endast på anslutning till HTML-filer. Allt det gamla över Expl. 8 behöll jag så jag inte behövde mixtra med alla lösenord. Tack Lennart för Firefox-tipset. /Olof Pengley Pålhed.

m01222
2011-11-25, 16:35
För all del. Det var så lite så.:)
/Lennart

Christina
2011-11-25, 19:27
Inga problem med att använda sidan på Google Chrome eller Firefox, kör inte IE !

Malviken
2011-11-26, 16:00
Inga problem med att använda sidan på Google Chrome eller Firefox, kör inte IE !

Tredje försöket till kommentar.
De två tidigare försvann p.g.a. att jag kom åt fel tangent.
Det är inget fel på IE 8. För mig fungerar hemsidan normalt och även visningen liksom den tid det tar innan sidan kommer upp. Jag blev positivt överraskad över den källförteckning som finns på varje kombinerad ansedel/-tavla. Så menar jag att det ska se ut då forskning publiceras. Tittade specifikt på Södra Åna, Sunne eftersom det ligger i min forskningszon. Därefter upptäckte jag Toneby som gränsar till Södra Såneby där jag har mina rötter sex generationer bakåt.

Mvh/Sten Magnusson

Malviken
2011-11-26, 16:06
Tredje försöket till kommentar.
De två tidigare försvann p.g.a. att jag kom åt fel tangent.
Det är inget fel på IE 8. För mig fungerar hemsidan normalt och även visningen liksom den tid det tar innan sidan kommer upp. Jag blev positivt överraskad över den källförteckning som finns på varje kombinerad ansedel/-tavla. Så menar jag att det ska se ut då forskning publiceras. Tittade specifikt på Södra Åna, Sunne eftersom det ligger i min forskningszon. Därefter upptäckte jag Toneby som gränsar till Södra Såneby där jag har mina rötter sex generationer bakåt.

Mvh/Sten Magnusson

Får nog revidera ovanstående uttalande. Det blev tvärstopp när jag skulle gå till personregistret, efternamn.