handdator

Visa fullständig version : Återställning i samband med ny dator...



Hans Peter
2014-05-07, 10:38
Jag har bytt dator och till W8.1. Jag installerar Disgen 8d. Jag konstaterar att Dg82data inte längre ligger direkt under C:\ utan under C:\Användare\Delat\Delade dokument\. Borde jag ha gjort någonting annorlunda för att få den direkt under C:\? Eller är det någon avsikt med att den ligger på den nya platsen, undrar
/hans peter

Torgny Larsson
2014-05-10, 08:04
Avsikten är att Dg82data skall kunna nås från alla användare på datorn (dvs om ni är flera som använder datorn med olika inloggningskonton). Därför skapas den standardmässigt under "Delade dokument". Men du kan välja att lägga den var du vill, t.ex. direkt under C:\ om du är van vid det.

Hans Peter
2014-12-18, 22:45
Tack, Torgny Larsson, för svaret. Beklagar att jag inte har svarat på det tidigare, helt beroende på att jag inte visste om att jag hade fått ett. Jag hade tydligen försummat att prenumerera på ämnet.

Men du kan välja att lägga den var du vill, t.ex. direkt under C:\ Kan jag utan vidare flytta mappen? Men hittar Disgen då datamappen?
/hans peter

Torgny Larsson
2014-12-18, 23:12
Normalt skapas datamappen när du installerat Disgen och första gången startar programmet. I det läget skapas datamappen normalt under Delade dokument, men du kan i detta läget välja att skapa den någon annanstans. Därefter bör du inte flytta datamappen.

Hans Peter
2014-12-19, 09:29
Det ante mig. Gör jag då rätt om jag avinstallerar Disgen och vid ominstallationen väljer en annan plats?
/hans peter

Torgny Larsson
2014-12-19, 12:45
Nej. Du behöver ta en snack med en fadder om hur Disgen Datamappar fungerar. Det står lite om det också på sidan 76 i Handledningen.

Hans Peter
2014-12-19, 13:51
Hej igen, Torgny, och tack för ditt tålamod.
Sidan 76 i min handledning (utgåva 8) handlar om Exempel på utskrifter. Efter att ha läst mellan raderna på sidan 71 istället, skapade jag en ny datamapp (med sitt innehåll) under C:\, avinstallerade Disgen och tog bort den gamla datamappen. Vid nyinstallationen av Disgen kunde jag sedan välja min nya datamapp. Nu är allt frid och fröjd :)
Mvh
/hans peter