handdator

Visa fullständig version : GedStar Pro



Christer
2010-11-29, 22:23
Släktforskningsapp i Android-telefon

Nu har jag testat GedStar Pro i min Android (HTC Hero) och jag tycker den fungerar bra. Det finns flikar med personinfo, familjeinfo och antavla i trädform (3 generationer). Du kan visa foton, bläddra och söka personer. Du kan välja mellan filer med olika buntar av personer som du exporterat i Gedcom med hjälp av ett Windowsprogram som du får prova gratis i 4 veckor innan licens krävs.

Jag har testat med Gedcom-export från Disgen och fått bra support så nu fungerar Windowsprogrammet bra. Jag är nöjd med funktionaliteten och vidareutveckling pågår. Närmast kommer favoriter och stamträd. Uppdelningen i olika buntar med personer är bra om man vill ha en snabb presentation. Min initiala fil med ca 40.000 individer och 200.000 händelser gav lite hummande och trummande med fingrarna.

Personligen kommer jag att använda GedStar Pro i min telefon. Jag kan rekommenderar att du provar om du är intresserad. Läs mer här (http://ghcssoftware.com/android/index.php).

Tack för tipset, Ove Tegnér.

m05143
2014-10-03, 16:11
Kan du fortfarande rekommendera GedStar Pro?

/Sten-Sture

Christer
2014-10-03, 22:52
Jag har tyvärr ingen uppfattning för jag har inte använt den på ett tag.

m47351
2014-10-03, 23:49
Har den tillsammans med appen On This Day på min Sony Tablet Z platta. Är helt nöjd.