handdator

Visa fullständig version : Sortering av barn?



MartinJ
2014-10-11, 15:49
Trots grundkurs så har jag lyckats få mängder med barn tidsmässigt I "oordning", dom kommer alltså inte i den ordning dom fötts. Kanske efter import från Ancestry-Gedcom delvis. Hur som helst många fel är det och jag letar efter ett sätt att slippa dra och släppa alla barn. Inser att det kan stöka till det med barn utan fördelsdag angivet, men det är ett mindre problem.

Någon som har en bra ide?

Martin

BoKleve
2014-10-12, 00:02
Jag kan inte komma på något annat än att dra och släppa. Men du kan utnyttja "Kontrollera notiser" (under "Verktyg") för att lista "Barn i fel ordning".

/BoK

MartinJ
2014-10-12, 00:19
OK tack, ja det var via den listan jag uppmärksammade felet, blev ett antal sidor.....
Martin

m06015
2014-10-12, 17:19
Vad jag vet så är det bara Min släkt som automatiskt sorterar vigseldatum och födelsedatum i rätt ordning

MartinJ
2014-10-12, 19:16
Några timmars intensivt jobb och så var det fixat :-). Fick städat några anförluster och lite andra felaktigheter samtidigt. Två 125:åringar, ett par unga mödrar och en del sånt. Synd att inte alla fel är lika uppenbara :-)

Phryxe
2014-10-12, 19:18
Vad jag vet så är det bara Min släkt som automatiskt sorterar vigseldatum och födelsedatum i rätt ordning
Undrar hur sorteringen blir om vigsel- eller födelsedatum saknas. Man kan vilja ha det sorterat på ett visst sätt ändå ...