handdator

Visa fullständig version : Försvunnit län med tillhörande kommuner!



Hans-Peter
2014-11-05, 19:00
Hej!

En kursdeltagare har på något sätt fått hela Sörmlands län att försvinna i DIS ort trädet, eller rättare Sörmlands län finns, men samtliga orter under Sörmlands Län är i Östergötlands Län som å andra sidan inte finns i ort trädet.

Vi har provat återställa Disgen orter utan resultat, vad göra?

Är det ominstallation av Disgen som gäller?

mvh Hans-Peter

AlfChr
2014-11-06, 10:15
Har vedkommende kjørt alle oppdateringene som finnes på nettet ang. orts-treet. Mener jeg rapporterte dette som en feil i installasjonsverjonen for flere år siden.

ollfa
2014-11-06, 16:31
Nej, ominstallation av Disgen löser inte problemet, eftersom det är användarens databas som är förstörd.
Det enda som fungerar är att läsa tillbaka en säkerhetskopia och sen göra om det man eventuellt gjort sen kopian togs!

Hans-Peter
2014-11-06, 17:38
Tack för svaren.

Jag får prata med kursdeltagaren och se hur hon gör.

Christina
2016-02-10, 18:41
Jag har ett motsvarande problem med en medlem vars församling Morup (N) är osynlig på kartan, håller på att lägga till alla koordinater till gårdarna som går att finna, men det verkar inte fungera ändå.

Hans-Peter
2016-02-10, 20:38
Hej!

Nu är det efterhand länge sedan jag hade det problem, men jag har för mig vi löste det genom att återkopiera en säkerhetskopia, så kom allt med igen.

Christina
2016-02-10, 20:43
Jag får höra med henne om hon så att säga kan backa tillbaka i sin forskning för att se om det hjälper.

Christina
2016-02-11, 20:35
Det var en RSV kod som en plats på ett annat ställe i trädet hade "lånat", som ställde till det. Tack Tor-Leif för hjälpen !