handdator

Visa fullständig version : Hur får jag tillgång till andra utskriftsval än "skrivare" ?



Mikael Rönnbäck
2011-01-04, 23:38
Jag har Disgen 8.2a installerat på Windows 7 (64-bitars versionen), när jag vill skriva ut finns bara valet "skrivare", varken PDF, textfil eller annat finns tillgängligt utan är utgråade, är det något jag behöver göra ?

För PDF gissar jag utifrån en annan tråd att jag måste installera någon PDF-skrivare (egentligen har jag ju en i Office 2007 men jag gissar Disgen inte klarar av att känna av det), men textfil eller RTF borde väl inte behöva något alls trodde jag ?

Egentligen vill jag testa ett annat råd och få ut allting i en bild, t.ex. en JPEG :) Finns det något snabbare alternativ än att krångla med en PDF-skrivare och sen konvertera den till en bild ?

DanielBerglund
2011-01-05, 00:32
Textfil och rtf är utgråade när det gäller de mera "grafiska" utskrifterna. Väljer du t ex Antavla - Tabell bör det inte vara utgråat, eller?

Vill du ha utskrift till jpg får du antingen ta en skärmdump från förhandsgranskningen eller gå via pdf.

För pdf-skrivare finns det flera att välja på, men inte alla fungerar i 64-bit miljö. Själv kör jag Bullzip och den fungerar bra.

Mikael Rönnbäck
2011-01-05, 07:30
Tackar