handdator

Visa fullständig version : Avast verkar fungera med Disgen 2016, i alla fall för mig



agustafsson
2015-12-22, 08:56
Hej,
I handledningen till den nya förutgåvan till Disgen 2016 kund man läsa att det var kända problem att få det att fungera tillsammans med Avast antivirus. Då jag haft Avast i flera år, och varit mycket nöjt med detta, och inte hade lust att gå igenom processen att avinstallera/installera nytt antivirus, så tänkte jag att jag skulle chansa i alla fall.
Jag har nu haft förutgåvan installerad i några dagar, konverterat hela min släktforskning, och pysslat lite framförallt med att fixa till alla mina adoptiv- och fosterrelationer i min släkt (en mycket efterlängtad ny funktion i Disgen 2016).
Jag kan nu meddela att jag hittills inte märkt av några som helst problem att ha Avast installerad samtidigt på min dator. Så det kan vara värt att prova först och installera Disgen 2016, innan man avinstallerar.
Själv har jag en Packard Bell stationär dator med Windows 10, och jag använder gratisversionen av Avast antivirus.

Mvh,
André

C-J Gustafsson
2015-12-22, 11:42
Jag använder Avast gratisversion och det har inte varit några konflikter vid installation eller användning av varken Disgen 8 eller Disgen 2016.

Christer
2015-12-22, 16:20
Så bra!

AlfChr
2015-12-31, 12:57
Ville være rart om en falsk virusadvarsel med så fatale konsekvenser for tusenvis av Delphi-programmører ville ikke bli fikset.

Det var mange som fikk Delphi XE8 avinstallert i mer eller mindre grad i flg. sinte meldinger på nettet :-)