handdator

Visa fullständig version : Flaggor släckning i 2016



Evafalk
2015-12-27, 13:05
SOLVED

Skulle önska en funktion att ta bort en flagga helt, trots att det finns personer som har flaggan, Naturligtvis då med "två-handsgrepp". Använder flaggor för att systematiskt gå igenom materialet. och markerar då färdigt. Men sen vill man ju inte gå tillbaka till varje person o ta bort.

C-J Gustafsson
2015-12-27, 13:18
Funktionen finns men bara från söklistan.
När man skapar en söklista baserad på personer som har en viss flagga så kan man också ta bort flaggan från alla samtidigt.
En bra säkerhetsåtgärd att man ser vilka personer som kommer att förlora flaggan.

Flaggan finns visserligen kvar men kan då tas bort via flagg-dialogen eftersom det då inte finns några personer kopplade.

______________________________________

Däremot hittade jag vad jag tror är en bugg.
Om jag väljer borttag för en flagga som får tas bort så får jag ett svarsalternativ som säger OK eller Avbryt.
Men flaggan försvinner även om jag väljer avbryt.

Evafalk
2015-12-27, 13:30
Tack - verkar som man måste markera personerna först - lite pyssligt - men det går

C-J Gustafsson
2015-12-27, 13:48
Det skall väl vara lite pyssel så här i jultider men eftersom din fråga gällde "alla" personer som har en viss flagga så finns funktionen Ctrl A för att markera alla.

Evafalk
2015-12-27, 13:56
Tack. har just pysslat färdigt..

C-J Gustafsson
2016-01-06, 00:04
Jag skrev i #2 här ovan:
Däremot hittade jag vad jag tror är en bugg.
Om jag väljer borttag för en flagga som får tas bort så får jag ett svarsalternativ som säger OK eller Avbryt.
Men flaggan försvinner även om jag väljer avbryt.

Jag har inte noterat att någon noterat detta som ett fel så jag vill upprepa det igen.

Christer
2016-01-06, 11:34
Felanmält, #2377