handdator

Visa fullständig version : Textnotiser - Öka storleken på textrutan



secast
2015-12-31, 01:15
Om man öppnar en textnotis så täcker inte textrutan hela det tillgängliga utrymmet utan man måste scrolla ner i fönsterlisten om man har mycket text. Se bif dok.

Dessutom håller jag med andra som påpekat att en storleksförändrad textruta i Personöversikten, Levnadsbeskrivning, inte ligger kvar efter att man lämnat PO och sedan öppnat den på nytt. Det borde den göra. Bökigt att på nytt öka rutans storlek för att kunna läsa texten.

Christer
2016-01-04, 12:01
Jag skriver ett förbättringsförslag (#2365) på textrutans storlek. Denna typ av notisfönster används för fler typer av notiser men jag tror inte att det förorsakar något problem. Däremot har vi planer på att införa Källa även för textnotisen.

Garfield
2016-01-06, 21:20
Hej, jag håller helt med "secast" när det gäller visning av text/extra textnotiser. Utnyttja utrymmet! Under en annan rubrik på detta ngt spretiga forum föreslog jag även införande av ett val "Expandera textnotis" som kan slås av eller på så kan användaren själv avgöra om man i personöversikten vill se hela textnotiserna eller bara första raden . När det gäller möjligheten att kunna ange en källa till en text/extra text-notis så blir jag den förste att applådera om det införs.