handdator

Visa fullständig version : Scrollning av söklista bakåt



C-J Gustafsson
2016-01-05, 17:35
Jag har fått upprepat avbrott när jag scrollat bakåt/uppåt i en söklista.

Jag hade en söklista baserad på efternamn och omsorterad på födelsedatum.
Jag sökte fram en person i listan, tog upp Personöversikten, gjorde ändring och i en notis.
Stängde notis fönstren och minimerade Personöversikten.

Skulle söka ny person med samma namn men tidigare född så jag använde scrollade baklänges i listan med hjälp av rullknappen på musen.

Avbrotten verkade hända när översta raden blivit aktiv och programmet således skulle börja backa i listan.

DanielBerglund
2016-01-05, 18:31
Avbrott? Om det är en krasch du menar behöver vi buggfilerna. Jag hittar inga som är automatiskt inskickade och verkar komma från dig.

C-J Gustafsson
2016-01-05, 19:37
Ja, krasch kan vi kalla det. Varför buggfilen inte skickats vet jag inte för jag har inställningen att den skall skickas.
Var/hur hittar jag filen som du vill ha?

Jag har skapat om dumpen och fått någon typ av information. Det var träligt att kopiera allt men jag gjorde ett litet urval som jag bifogar.
Är det någon specifik information du vill för du instruera hur jag får fram det.

DanielBerglund
2016-01-05, 21:00
Nu hittade jag dem. Slarvade väl när jag letade... din dator heter Leny?
Felet har hänt på annat håll också och har nummer 2298 i redmine, så det ska nog bli fixat.

C-J Gustafsson
2016-01-05, 21:33
Det är en Lenovo och fick heta Leny, tycker inte det är så konstigt.
Min andra är en HP och heter Harry Poy, om jag skulle använda den för att krascha programmet.

Hoppas du kan ta bort "nog" i sista meningen.

DanielBerglund
2016-01-05, 22:09
Ja, jag tror det beror på att vi gör onödiga saker i Disgen när fönster är på väg att förstöras.