handdator

Visa fullständig version : Varför syns inte inlägg från den tråd jag startade?



Cognatus
2011-01-12, 23:14
För några dagar sedan startade jag en tråd under Orter och Kartor och fick min fråga besvarad där.

men nu undrar jag varför inläggen i den tråden inte under "Nya inlägg". T ex så skrev jag mitt tack till Björn 2011-01-10 23:57 vilket borde ligga in listan för nya inlägg???

Cognatus
2011-01-12, 23:17
Mitt åt, det är bra om man förstår hur "Nya inlägg" fungerar...glöm frågan...

DanielBerglund
2011-01-12, 23:30
Japp, man anses ha läst sina egna inlägg :)

"Senaste 3 dgr" är nog den mest användbara annars. Den visar alla nyare trådar, och man ser vilka man läst. Själva inläggen syns ju inte i listan.

Malviken
2011-09-29, 00:38
Japp, man anses ha läst sina egna inlägg :)

"Senaste 3 dgr" är nog den mest användbara annars. Den visar alla nyare trådar, och man ser vilka man läst. Själva inläggen syns ju inte i listan.



Detta inpass i diskussionen har fått ett annorlunda utseende än det ursprungliga p.g.a. att ursprungstexten försvann när jag skulle förhandsgransk/posta meddelandet.

Nåväl, de diskussionsforum jag har sett är väl i stort sett uppbyggda på samma sätt. Senaste dygn, senaste 3 dagar, senaste vecka o.s.v. Det torde väl i stort sett bara vara programvaran som skiftar i de olika forumen. Då förefaller det sig åtminstone för min del naturligt att om man söker sina inlägg får man gå stegvis bakåt tills man hittar dessa. Det är ju inte alldeles självklart att uppdatering av listorna sker per automatik direkt vilket väl också torde bero på befintlig programvara.

Att inläggstexten inte syns i listan torde som Daniel här ovan säger, åtminstone för mig vara ganska naturligt. Man får helt enkelt söka sig fram till aktuell länk i listan och klicka fram det.:)



Mvh/Sten Magnusson