handdator

Visa fullständig version : Önskemål ang vigsel



14705
2016-02-26, 14:31
Jag har sett tidigare diskussion att gift-notisen önskas finnas synlig bland notiserna i levnadsbeskrivningen, vilket även jag finner önskvärt. Att ha tillgång till alla notiser i levnadsbeskrivningen underlättar ens arbete så att man slipper klicka in och ut mellan olika flikar hela tiden.

Vidare skulle jag önska att det på Familjeöversikten, i rutan för "Gift", även står om personen ifråga är "Skild". När man har någon som varit gift flertalet gånger är det tacksamt att på en gång kunna se direkt i översikten om de är skilda, utan att (igen) behöva klicka in och ut mellan flikarna.

Slutligen... gällande utskrift...
Jag har inte kollat alla olika typer nu men i t ex utskrift för Antavla/Stamtavla "Tabell" så står först huvudperson vänstercentrerat och så född, död osv... snyggt och lätt för ögat att överskåda (valt ny rad för varje notis). Sen står Gift med... men namnet på vem de är gift med ligger på samma rad vilket gör att personen i fråga kan komma att hamna lååångt till höger och sen på raden under står född och död osv, vänstercentrerat för partnern. Detta gör att det ser ut som att allt handlar om huvudpersonen... "Namn - född - död - gift - född - död..." Ett radbyte mellan "gift med" och namnet vore önskvärt.

Mvh Annette