handdator

Visa fullständig version : Fel i Disgen, omstart



Evafalk
2016-02-26, 20:07
Har flera gånger fått att det är något som är fel, och så görs omstart. Har imbillat mig att jag ev. kan ha haft samma person uppe flera gånger. Denna gången såg jag två fönster med samma - och stängde det ena innan jag uppdaterade. Då, fick jag att det var fel.
Eg. borde ju inte heller samma gubbe/gumma var uppe två gånger.

DanielBerglund
2016-02-27, 11:13
Det är rätt många som drabbats av detta och snarlika fel, men vi tror att det är fixat i den skarpa versionen. Det händer oftast efter att man har dubbelklickat på en notis och sedan stänger fönstret.

Evafalk
2016-03-20, 21:37
Lyckades med konststycket att få - fel i programmet - omstart.(skarpa versionen). Editerade bara några flaggor

DanielBerglund
2016-03-20, 22:41
Buggfilen kom just in och det felet du drabbades av har vi också sett under utvecklingen utan att kunna åtgärda det men det är ganska sällsynt. Det är ett annat fel än det jag syftade på ovan. Du råkar inte minnas vad du hade gjort i just den personöversikten? Editerat flaggor, men vad gjorde du innan?

Evafalk
2016-03-20, 22:51
jag tror jag kan säga ungefär vad jag gjorde - hur vill du ha det?

DanielBerglund
2016-03-20, 22:54
Tja, tala fritt ut hjärtat :)

Evafalk
2016-03-20, 22:56
Troligt är att jag skapade en ny flagga när en person skulle ändras flaggor på, Jag skickar mer detalj per epost denna vägen

Evafalk
2016-03-23, 03:55
fick omstart igen. trolig skickad fil
har två personer som hamnat med sina föräldrar på "våning" 2 . la till igen, och en av dem har samma föräldrar BBB. gick in för att editera bort. den som hade B

Evafalk
2016-04-06, 17:44
2 kompletteringar
- omstarten , har inte dykt upp mer
- detta med att det såg ut som om man hade flera föräldrar med markering BB framför i stället för bara B, löstes genom att koppla bort barn o lägga till föräldrar igen (fast fortfarande vet jag inte hur det kunde bli så