handdator

Visa fullständig version : Öppna samma person flera gånger



Evafalk
2016-03-02, 23:51
Flera gånger har jag lyckats öppna samma person, både en o två gånger.
Vad händer om man gör lite uppdateringar i den ena, och flytta runt notiser i den andra?
lösningen kanske är att man bara kan uppdatera i en? - fast egentligen borde man bara få öppna en

Frågan om det är då man får avbrott och det startar om.

Christer
2016-03-03, 07:18
Vad jag kan se så synkas personöversikterna när du ändrar eller lägger till en ny notis. Inte när du flyttar notisen upp och ner. Men så fort du gör nåt som leder till synkning av fönstren så visas flyttningen också. Det gäller den beta jag testar för tillfället men inte i förutgåvan.

Men nån krasch har jag inte sett i någon av versionerna.

GöranCson
2016-03-11, 20:06
Som nybörjare och tidigare bara testat gratisversionen av Disgen 8.2 så köpte jag programvaran och raderade först alla dubbletter innan jag exporterade Datat. Detta gjorde att jag hade ungefär 150 personer där en del barn inte var kopplade till sina föräldrar för jag tänkte det var smartas att göra det i 2016. Då börjar problemen, började att försöka lägga till ett barn som redan fans till sina föräldrar. Att göra det är nästan stört omöjligt utan det blir ett nytt barn inlagt dvs en dubblett. Lika illa är det att från barnet lägga till föräldrarna. Nu mitt förslag till förenkling är att lägga till så att man kan välja en person via personID numret som är unikt för varje person.
Finns det någon information för en nybörjare som beskriver hur man skapar sin bas med Flock användning så man slipper göra om allt när man fattat vilka dumheter man gjort. Tyvärr så är ju vanliga manualer bara en beskrivning över verktyget som inte hjälper. Så information angående flaggor, lägga till rätt barn föräldrar.

Evafalk
2016-03-11, 22:10
jag tror man lättast - öppnar familjesidorna - en för barnet o en för föräldrarn - och DRAR över barnet

GöranCson
2016-03-12, 10:59
Tack ska pröva det.