handdator

Visa fullständig version : All text i föräldrafönstret i personöversikten kommer inte upp



Bengt H
2016-03-10, 16:36
I föräldrafönstret längst upp till höger i personöversikten kommer ibland bara 1 rad upp. För att se de andra raderna som ligger dolda måste man dra ner det vita fältet. Vore det inte bättre om all information som finns i fönstret kommer upp automatiskt?

Christer
2016-03-14, 17:28
Kan jag inte återskapa ens om jag provocerar fram situationen genom att minska till en rad.

Bengt H
2016-03-14, 23:46
Kan jag inte återskapa ens om jag provocerar fram situationen genom att minska till en rad.

Rubriken i mitt inlägg var korrekt men problembeskrivningen måste jag korrigera: Två rader kommer alltid upp, men om föräldrafältet innehåller mer än två rader kommer de följande raderna inte upp automatiskt. För att se dem måste man dra ner det vita fältet i rutan.

Christer
2016-03-16, 14:09
Jag har skrivit felanmälan men rättningen hinns inte med till den skarpa versionen. (#2662)

Bengt H
2016-03-16, 14:34
Tack Christer!

Synd att den inte kommer med, men det är betydligt viktigare att rättelser av felen med utskrifterna kommer med. Jag har inte kunnat skicka utskrifter till mina anhöriga på flera år på grund av det. Enda möjligheten har varit att granska utskriften på en dator, men det går ju bara när vi träffas och det är inte allt för ofta, vi bor ju långt ifrån varandra. Såg förresten att om man gör pdf-utskrift med endast en sida så uppstår inte det förargliga felet vid sidbrytningen.

Christer
2016-03-16, 14:50
Den hinner tyvärr inte heller med eftersom rättningen inte är trivial. Men rättningen är påbörjad i alla fall.