handdator

Visa fullständig version : Ändringsdatum födelsenotis



lelle
2016-04-05, 17:45
Jag har ändrat födelsenotisen för ett barn men personen står det fortfarande endast som Skapat: 2004 osv. Ändringsdatum syns inte. Har startat om datorn hjälpte inte. Då jag tar fram föräldrarna har det inte skett någon ändring i deras Barn: Den gamla information är kvar

Christer
2016-04-06, 07:33
När jag testar så uppdateras informationen omedelbart.

983

lelle
2016-04-06, 12:50
Jag har kompletterat födelsedata samt lagt till fullständig källa, se bild. Men någon ändringsinfo syns inte.

Med vänlig hälsning /Lennart

Christer
2016-04-06, 13:04
Det verkar som en del fält i din panel med namn har ändrat storlek. Ändra höjden på fältet med Skapat-datum.

lelle
2016-04-06, 13:19
Vad menar du med skapat- datum. Var gör man det?

//Lennart

Evafalk
2016-04-06, 17:40
Skapat - blir väl det datum du lägger upp personen.
som Christer skriver - tror du skall dra längst ner till höger för att få det fältet det större, eller flytta ner det som ligger i levnadsbeskrivning (som troligen täcker ändrat)

GunnarP
2016-04-09, 17:15
I standardhöjden på fältet får endast en rad plats, borde ändras till dubbel höjd.
Jag kan ju själv tillfälligt ändra det, men de får då göras varje gång jag byter person.
Ändring av flaggor påverkar inte ändringsdatum men det kanske skall vara så, ok för mig.

Torgny Larsson
2016-04-09, 23:03
För mej visas båda raderna "Skapad" och "Ändrad" som standard.
Prova att trycka på Visa>Standard i menyraden på personöversikten.

Om det ändå inte blir rätt, så måste du har ökat teckenstorleken, eller något liknande.

Patrik Hansson
2016-04-10, 09:29
Det kan vara några olika saker som gör att båda raderna inte syns. Om man kör windows i 125% så syns inte alltid att båda raderna. Om man ändrat storlek på panelen eller ökat teckenstorleken så kan man också få effekten att båda raderna inte syns. Jobbar på att förbättra detta.

lelle
2016-04-10, 13:57
Hej, jag kör windows med bildskärmsinställning för text 100 %

//Lennart

Torgny Larsson
2016-04-10, 14:13
Bildskärmsupplösning?

Bengt H
2016-04-10, 15:57
Det kan vara några olika saker som gör att båda raderna inte syns. Om man kör windows i 125% så syns inte alltid att båda raderna. Om man ändrat storlek på panelen eller ökat teckenstorleken så kan man också få effekten att båda raderna inte syns. Jobbar på att förbättra detta.

Detta är väl samma fenomen som i föräldrapanelen där endast två rader visas automatiskt och om det är fler än två rader måste man dra ner fältet för att se resterande rader.
Kommer detta att ändras så att alla rader kommer upp automatiskt oavsett bildskärmsinställning?

Sedan undrar jag hur man kan ändra teckenstorleken i Personöversikten. Jag har bara hittat hur man ändrar storlek och färg på texten i familjeöversikten.

Torgny Larsson
2016-04-10, 16:08
Det förstår jag inte. Som standard får det plats minst 3 föräldrapar i föräldra-panelen i personöversikten. I menyn välj Visa>Standard och kolla hur stora panelerna blir då.
Se bifogad bild.
Om man har andra höjder, måste man ha ändrat stoleken själv.

Patrik Hansson
2016-04-11, 11:55
Det gäller de inre panelerna för ett föräldrapar. T.ex. om man har långa namn på föräldrarna och en small föräldrapanel kommer första raden att göra en radbrytning och då syns bara den ena föräldern fast det finns två föräldrar. Då kan man antingen göra hela föräldrapanelen bredare (Det är den bästa lösningen just nu) eller gör just det föräldrapar högre programmet kommer inte ihåg detta till nästa gång så det är ingen bra lösning. Detta problem finns för alla de vita panelerna men är mer tydligt på vissa paneler och med vissa storlekar. Det finns flera orsaker till att det blir problem. Vi jobbar på en lösning för detta.