handdator

Visa fullständig version : Sökning, där flaggvalen inte syns



Evafalk
2016-04-09, 21:49
Någon som kan ha en ide om varför jag inte får upp den normala söklistan, ser allt - men inga flaggval.
bara de valen ovanför - flagga eller ej. Kör 2016 skarpa. Har fungerat förut o mig veterligen kommer det ingen ny version automatiskt.
Kör windows 10.
har startat om datorn
Ibland fungerar det, de flesta gånger det fungerar är efter att jag tittat på nån person (bland de senaste personerna till höger). sen kommer felet tillbaka igen.

Hans-Peter
2016-04-10, 01:38
Hej!

Det låter konstigt, kan du inte lägga ut en skärmdump så vi ser exakt hur det ser ut?

Evafalk
2016-04-10, 09:34
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153586905482781&set=p.10153586905482781&type=3&theater
Här finns en bild av skärmdumpen, det är från Facebook - gruppen Jag gillar Disgen
Hittar inget bra sätt att lägga in bider.
Haft många fel - men detta felet gör att det inte går att använda Disgen över huvudtaget

Hans-Peter
2016-04-10, 10:14
Hej!

Det ser onekligen mycket konstigt ut. Min omedelbara reaktion skulle nog vara att något har gått fel i installationen, så jag skulle nog ta bort och installera om. Men innan du gör det låt oss se om någon annan i forum kan ge en förklaring.

Jag lägger din bild här i detta svar, kanske någon annan har varit med om samma eller kan omedelbart se vad som har gått fel.

Här är Eva Falks sökfönster, den högra delen, som synes är den helt tom och de två kolumner som normalt skall finnas där är borta. Kan någon svara på varför?

Patrik Hansson
2016-04-10, 10:24
Det beror på att man kör fönstret i maximerat läge. Det har blivit något fel på detta(felet är fixat till nästa uppdatering), Om man återställer fönstret till startstorlek(klickar på fyrkanten sidan om krysset) och sedan startar om programmet så kommer det se normalt ut igen.

Evafalk
2016-04-10, 10:52
voila!!
hade tryckt på den knappen, men inte lämnat det så.
Nu kan jag köra - tack

Hans-Peter
2016-04-10, 12:36
Jag visste väl att någon i forum hade svaret.:-)

Och jag lärde mig något nytt.