handdator

Visa fullständig version : Egna tillägg i egen HTML-editor



Petter
2016-04-27, 22:36
Jag har precis laddat hem Disgen 2016 och så här långt fungerar det mesta bra.

Men när det gälller HTML-överföringen blir jag lite konfunderad. Överföringen gick bra trots att jag inte förstod att jag skulle få hela databasen när jag bara beställde en del-stamtavla. Men det är inte mitt egentliga problem, utan jag skulle vilja föra över filerna till min HTML-editor: CoffeeCup, och göra vissa tillägg. För det första måste jag föra över varje fil för sig, jag hittade inte hur man kunde ta alla filer på en gång, och när det väl var gjort så stämde inte hänvisningar mellan filerna. Måste jag rätta varje hänvisning eller finns något annat sätt? Och hur ska jag få över 000-mapparna? Jag har Windows10, men ej pekskärm.

Phryxe
2016-04-27, 23:58
Det beror väl på vilka tillägg du ska göra i filerna, om det är samma för alla personer eller bara på vissa. I det första fallet är det bäst att modifiera mallarna. Ta en kopia av en mall-mapp och utgå ifrån den.

Petter
2016-04-28, 10:05
Det kan jag göra, men hur får jag över HTML-utskriften enklast till CoffeeCup?

Phryxe
2016-04-28, 10:29
Tror inte du ska jobba med utskriften i CoffeeCup utan med mallarna. CoffeeCup ser ut att vara en betaltjänst och då borde de väl ha support, men utifrån de bilder (http://www.coffeecup.com/html-editor/) som finns på sajten verkar man kunna utgå ifrån lokala filer eller ifrån en sajt på nätet.

Petter
2016-04-28, 10:42
Jag var lite snabb där. Det var bara att ändra mottagningsfilen. Tack för hjälpen.