handdator

Visa fullständig version : Fosterföräldrar/barn



Birgitta
2016-05-18, 13:13
Jag har just registrerat mina första fosterföräldrar och har - om jag inte missförstår helt vad jag gjorde - även skrivit in under vilken period de var fosterföräldrar. Men jag hittar inget sätt att se uppgifterna igen. Hur går jag?

Birgitta
2016-06-27, 01:10
Kan någon hjälpa mig? Hur hittar jag de inmatade uppgifterna?

Christer
2016-06-27, 11:24
I personöversikten, gå till panelen Föräldrar, klicka på [F] så ser du uppgifterna. Vid utskrifter ser du det i t.ex. en ansedel.

Birgitta
2016-06-27, 12:55
Tack, för jag har försökt hitta det i handledningen. Noterar att det bara går att göda från fosterbarnet, att det måste vara centrumperson. Har man en förälder som centrumperson så hjälper det inte alls att försöka trycka på F (vid barnet).

akno
2016-06-28, 17:11
Jag har nog klantat till det med att koppla fosterföräldrar till ett barn. Jag har fått ett extra tillägg med ett par streck som jag inte lyckas ta bort. Klipp bifogas.

Christer
2016-06-29, 09:32
Åke, gör barnet till centrumperson i familjeöversikten, markera centrumpersonen, högerklicka och bläddra på nästa familj tills du ser föräldrarna du vill ta bort. Markera en förälder i taget, högerklicka och välj Radera.

akno
2016-06-29, 09:53
Tackar och bockar!

Jag hade en relation utan föräldrar kopplat till barnet. När jag kopplade loss den löste det sig. En liten undran när det gäller relationer som kopplas loss, försvinner de automagiskt ur databasen, I DG8 gjordes det när man körde "Kontrollera Disgens filer". I DG16 finns ingen sådan funktion som bara plockar bort tomma relationer där båda parter saknas.