handdator

Visa fullständig version : Flera källor



Hans-Peter
2016-05-30, 18:35
Hej!

Av olika skäl har jag inte använd källträdet förut, enbart kopierat källan från AD till lämplig rad i Disgen.

Nu vill jag försöka bättra mig och använda källträdet, men så stöter jag på ett problem. Ibland har jag flera källor till samma händelse. Det var ju enkelt innan, det var bara att klistra dem in efter varandra, men det går ju inte när man använder källträdet, eller gör det och det bara är jag som har mitssat hur man gör?

Torgny Larsson
2016-05-30, 20:55
Vid fältet för källa finns en knapp med EN lampa för att referera till EN källa eller källhänvisning i källträdet (även kallade strukturerade källor eller Disgen-källor) men där finns även en knapp med TVÅ lampor för att referera till flera källor/hänvisningar i källträdet.

Du kan säkert hitta det i on-line hjälpen.

BoKleve
2016-05-30, 21:01
Du kan spara flera källor om en notis. Börja med första källan med att klicka på lampan. Om du vill mera källor klickar på dubbel lampan.

Jag använder 4 källor för en flyttnotis: Husförhör, utflyttning, flyttning och husförhör.

Hans-Peter
2016-05-30, 23:16
Hej!

Tack skall ni ha för svaren, så vet jag hur jag skall göra för att bevara mina källor även om det är flera.