handdator

Visa fullständig version : Utskrift Släktmtrl i trädform.



akno
2016-06-12, 16:03
Gjorde en testutskrift av min frus släktträd i PDF. De här två sakerna upptäckte jag, men det kanske finns mer som jag inte hittat ännu.
Klipp 1 Varför samma text under hustruns namn ingen textnotis finns i hennes personöversikt.
klipp2 På ett par ställen ser det ut så här över ca 3 sidor och jag undrar varför?

akno
2016-06-13, 16:49
Har försökt kolla vad det kan bero på att det blir fel i DG16. I DG8 blir allt korrekt, jag har jämfört utskrifter från bägge. Det tycks som om det har något med UÄ-barn att göra. Om felet inte redan är känt, kan jag posta några sidor från jämförelsen till önskad e-adress om det nu är till nån hjälp. Det lite märkliga är att i åtminstone ett fall finns inte ens fadern till UÄ-barnet med i trädet, barnet är listat under maken, som inte är far.

Christer
2016-06-15, 10:57
Andra punkten blir korrekt ut hos mig. Kan det ha med din skrivare att göra? När det gäller den första tycker jag att du ska titta vilken notistyp som innehåller texten som dubbleras. Därefter kollar du på inställningarna för vilka notiser var de olika notiserna ska vara med i tavlan. Om du inte reder ut det, så föreslår jag att du kontaktar en fadder för hjälp.

AlfChr
2016-06-16, 18:05
I eksempel 1 vil jeg tro at en notistype (fritekst??) er med både for vitale opplysninger om personen, dvs. født, døpt, gift, død og begravet, men også med under presentasjon av de resterende notiser. Lett å overse.

Bodil Orremo
2016-06-17, 12:04
Har tittat på problemet och lyckats återupprepa fenomenet. Textnotiser återupprepas och barn hamnar fel om ett barn har gift om sig och fått ett barn utom äktenskapet.
Har rapporterat felen i Redmine (2935 och 2942)

m00707
2016-06-17, 17:55
Jag har för mig att exempel 2, där linjerna går i texten även finns i någon av dg8-versionerna, och uppträdde när sidornas höger- och vänstermarginaler var olika och man skrev jämna sidor spegelvända. Om man använde lika marginaler blev det OK.