Visa fullständig version : Söka efter alla personer som är faddrar - utan att använda flaggor
Kan det göras och hur?
Har försökt, men hittar bara personer som har faddrar.
Sök på Relaterade och Sökt persons Fadder?
Så gjorde jag, men jag har bara en fadder i min bas!
Får lägga in (hitta på) några fler för att tesat att det funkar för alla.
Har du klickat på "Nollställ sökvillkor" först?
Olle_Olsson
2016-06-26, 19:19
Om du hade faddrar inskrivna i Disgen 8, och har konverterat till Disgen 2016, då har dessa Faddrar blivit ”personer”, och den/dem kan du söka genom att gå till Sök/Kikaren / Nollställ / klicka på ”Fler Villkor” i vänstermarginalen, och i Rutan ”Tag Med” bockar du bort ”Män” och ”Kvinnor”, och kvar är ”Okänt” och ”Odefinierat”.
Klicka på Sök, så får du upp en söklista och i den listan hittar du dina Faddrar, och deras ID-Nr (personidentitet). Om du vill kan du skriva ut listan eller föra över listan till EXCEL via högerklick, och i Excel kan du sen skriva in vem de är fadder till, mm.
När du sen ska söka faddern i databasen, klicka på "Glada Gubben" och väj "Personidentitet" och skriv in Id-numret
Jovisst, men tack för påminnelsen
Dessa personer hade väl en speciell flagga.
Olle_Olsson
2016-06-28, 00:08
Vid konverteringen till Disgen 2016, så blir faddrarna "personer" i databasen, och de får en flagga som heter; "Importerad fadder, risk för dubblett"