handdator

Visa fullständig version : pdf-manual



m00028
2016-07-03, 19:26
En medlem önskar sig en manual i pdf-form då det är besvärligt att kunna använda den webbaserade samtidigt som ex.vis inmatning sker. Jag tror att många gamla Disgen-användare skulle uppskatta det gamla utförandet även om den inte skickas ut i tryckt form.

DanielBerglund
2016-07-03, 22:43
Men en pdf är väl inte mer lätthanterlig om det är skärmyta som fattas? Om det är pappersupplaga man är ute efter kan ju både websida och PDF-fil skrivas ut om man har en skrivare. Man kan också skriva ut en websida som pdf.

Någon borde forska närmare i detta och ta reda på vilket problem man egentligen har. Kanske tycker man helt enkelt att manualen är dålig och skyller det på formatet?

DanielBerglund
2016-07-04, 00:10
Fick ett email som visade att Hans-Peter S varit flitig och gjort en PDF-fil, 20 sidor, baserat på webben och skickat till medlemmen. Bra jobbat! Vi får undersöka möjligheten att automatisera detta (jag gissar att det går) så att alla relevanta websidor kan komma med i en PDF-fil.

Vi har koncentrerat oss enbart på webbmaterial eftersom det knappast finns resurser till att producera både webbmaterial och tryckt material.

Hans-Peter
2016-07-15, 12:14
Tack för rosorna Daniel, men det är faktisk en medlem som har gjort sammanställningen, ett fadderärende som resulterade i att han samlade ihop en PDF fil.

mvh Hans-Peter Stülten


Fick ett email som visade att Hans-Peter S varit flitig och gjort en PDF-fil, 20 sidor, baserat på webben och skickat till medlemmen. Bra jobbat! Vi får undersöka möjligheten att automatisera detta (jag gissar att det går) så att alla relevanta websidor kan komma med i en PDF-fil.

Vi har koncentrerat oss enbart på webbmaterial eftersom det knappast finns resurser till att producera både webbmaterial och tryckt material.