hpdambo
2016-07-25, 14:02
Jag har i många år koncentrerat program och drivrutiner till min C-hårddisk och alla data, filer m.m. till D-hårddisken som jag uppdaterar oftare. På senare tid har jag börjat uppskatta molnet "OneDrive" mer och mer både säkerhetsmässigt och uppdateringdmässigt och sparat mer och mer där av data som jag bekvämt vill komma åt med vilken dator som helst var jag än är. Så gjorde jag även med Disgen 8 eftersom jag arbetar med både en stationär dator och en laptop med min släktforskning. Genom att båda kan komma åt de senaste ändringarna har det fungerat bra.
Men Disgen 2016 har av någon anledning lagt datamapparna på C-hårdisken i dokument under mig som användare. När jag för att inte riskera något kopierade datamapparna till molnet upptäckte jag att det som kopierades inte var originalfilerna utan bara länkar till dem medan ändringar jag gjort fortfarande hamnade i originalfilerna på C-hårddisken där också ändringar hamnade. Jag har inte vågat flytta originalfilerna till molnet definitivt eftersom det ställde till återställningsproblem när jag provade en flyttning.
Hur ska jag göra för att flytta originaldatamapparna till "OneDrive"?
/Hans
Men Disgen 2016 har av någon anledning lagt datamapparna på C-hårdisken i dokument under mig som användare. När jag för att inte riskera något kopierade datamapparna till molnet upptäckte jag att det som kopierades inte var originalfilerna utan bara länkar till dem medan ändringar jag gjort fortfarande hamnade i originalfilerna på C-hårddisken där också ändringar hamnade. Jag har inte vågat flytta originalfilerna till molnet definitivt eftersom det ställde till återställningsproblem när jag provade en flyttning.
Hur ska jag göra för att flytta originaldatamapparna till "OneDrive"?
/Hans