handdator

Visa fullständig version : Länk mellan Disgen 2016 och Disbyt/Dispos korrupt?



PatrickJohnson
2016-09-24, 14:30
Länkningen mellan Disgen 2016 och Disbyt/Dispos har slutat att fungera, är det någon driftstörning?
När jag klickar på "Sök i Disbyt/Dispos på Internet" så hamnar jag sen i går 23/9 på nya webbsidan med texten "Den valda sidan kunde inte hittas"

DanielBerglund
2016-09-24, 15:01
Tack! Det var lite omdirigeringar som försvann vid uppdateringen igår, men nu ska det fungera igen.

AlfChr
2016-09-25, 14:53
Og søk virker fortsatt fra SlektOgDatas distreff-søkeside :-) http://www.disnorge.no/distreff hvor man kan søke i alle fire baser med samme søkebegrep :-D

kallstrand
2017-01-08, 18:51
Från HJÄLP-menyn kan man ju klicka sig vidare till Disgen handledning, Besöka DIS Forum mm. Denna funktion försvann hos mig för en tid sidan. Likaså sök i Disbyt och Dispos direkt från programmet.
Jag har alltså en hel del länkar som inte fungerar.Observera att jag använder både 8.2d samt Dg2016, och funktionen har försvunnit i bägge programmen.

Ominstallation av programmen har inte tyvärr inte hjälpt.
Möjligt att jag har någon störning lokalt hos mig, eftersom det tidigare även uppträtt på andra program. Inte troligt förresten, för då har en omstart i regel hjälpt.

Christer
2017-01-09, 08:41
Jag testade nyss och det fungerade helt i Disgen 2016 och med ett undantag i Disgen 8. Jag föreslår att du tar personlig kontakt med en fadder för att klara ut var problemet ligger.