handdator

Visa fullständig version : Charlotte Andersen født 1850 utvandret til Norge.



Gunnar Rasmussen
2016-10-30, 17:03
Hei.
Jeg leter etter Charlotte Andersen (Anderson)født 24.06.1850.
På et eller annet tidspunkt kommer hun til Norge og gifter seg med en nordmann.
Hun får sitt første barn i 1878 i Kristiania (Oslo).

I den Norske folketellingen fra 1885 står det at hun er født i "By Warnland, Sverige, i 1900 tellingen står det at hun er født i Svinedal, Sverige.

I den Norske folketellingen fra 1900 har de besøk av Berta Andersen født i 1858 i Sverige, som jeg da antar er hennes søster.

Med vennlig hilsen
Gunnar Rasmussen

BoKleve
2016-10-31, 01:35
Hej Gunnar!

Jag fann Charlotta Gustava i födelseboken för By-Säffle.
I By-Säffle AI:20 sid 176 är familjen i Norra Borgene.

Gunnar Rasmussen
2016-11-01, 13:45
Hei.

Takk for tilbakemeldingen.
Har tidligere forsøkt å finne Charlotte via dette forumet, men da hadde jeg ikke like mange opplysninger.
Den gang fikk jeg tips om at Svindal/Svinedal som jeg lett etter kunne ligge i Norra Finnskoga, Torsby kommun i Värmland.

Siden den gang har jeg som nevnt funnet et sted hvor det står at hun ble født i By Warnland, Sverige, kan dette henvise til en by i Värmland ?

Mvh
Gunnar Rasmussen

Phryxe
2016-11-01, 15:02
By socken (https://sv.wikipedia.org/wiki/By_socken,_V%C3%A4rmland) (Wikipedia).

m05143
2016-11-01, 18:38
Detta är väl inte ett Forum för släktforskningsfrågor??

Phryxe
2016-11-01, 18:45
Detta är väl inte ett Forum för släktforskningsfrågor??
Varför inte? Frågan ligger under Forum > Släktforskning > Efterlysningar!

m05143
2016-11-01, 21:22
Så här står det: Om du efterlyser släktingar eller har frågor som handlar mer om genealogi än datorer, så rekommenderar vi Anbytarforum istället för DIS forum.

Phryxe
2016-11-02, 07:05
Så här står det: Om du efterlyser släktingar eller har frågor som handlar mer om genealogi än datorer, så rekommenderar vi Anbytarforum istället för DIS forum.
Det är en rimlig rekommendation, men om man ändå vill ställa frågor här går det också bra (tydligen). Jag är inte admin här. Nu kanske vi ska släppa detta så tråden kan återgå till det ursprungliga ämnet ..

Gunnar Rasmussen
2016-11-02, 11:37
Beklager dersom jeg har kommet i skade for å gjøre noe galt.:confused:

Jeg har drevet med slektforsking i svært mange år og i den anledning fulgt med på og benytte ulike norske forum (DIS Norge; Digitalarkivet etc).
Dersom noen legger ut et tema på "feil" sted blir dette flyttet til riktig emne uten ytterligere diskusjon.

Har kun vært inne på dette forumet et par ganger.
Når et spørsmål fra meg ender opp med en diskusjon slik det nå har gjort er det bare trist.
Dette er slike kommentarer som man finner på ulike diskusjonsider, men ikke på en seriøs side som dette.

Igjen beklager jeg hvis noen føler seg tråkket på tærne dersom mitt innlegg er postet på feil sted.

Ønsker alle en fin dag.:)

Mvh
Gunnar Rasmussen