handdator

Visa fullständig version : Mera problem med söklistorna?



Edgar
2017-04-29, 09:45
Jag vet inte om detta har varit uppe tidigare, kan inte hitta något i forumet i en hast.

Jag upptäckte just att om jag i en söklista, för att välja en person, råkar klicka i kolumnen/fältet längst till vänster (i regel ID-nummer eller förnamn) för att markera en ny person, då markeras den nya personen med blått men den först markerade är fortsatt markerad och ingen ändring händer i FÖ. Fortsätter jag sedan att markera fler personer i den vänstra kolumnen, markeras den nya personen i söklistan, de tidigare markerade är fortsatt markerade och ingen ändring sker i FÖ. Om jag däremot markerar en ny person i någon av de andra kolumnerna/fälten flyttas markeringen i söklistan till den nya personen och denne kommer också upp i FÖ. Detta gäller alla söklistor jag testat (sök via kikaren och kontroll av notiser).

Har Disgen 2016.5 i Windows 7 Professional.

ingera
2017-04-30, 17:32
Aha det är därför det blir dubbelmarkerade rader ibland.
Har undrat vad jag gör för fel.

Edgar
2017-04-30, 20:19
Inlagt som felrapport #3791.

Christer
2017-05-02, 09:26
Jag kan inte återskapa det i Windows 10 i våra alfor till nästa betalversion . Men väl i 2016.5.

Edgar
2017-05-02, 12:30
Rätt så. Fenomenet finns inte i nästa betalversion men bör väl ändå korrigeras i 2016.5 eftersom kanske inte alla väljer den nya betalversionen. Det beror väl på hur länge man tänker underhålla Dg2016. Jag vet inte vilken policy som gäller i det fallet.