handdator

Visa fullständig version : Tappar inställningar



Eje
2017-09-04, 16:18
Programmet tappar inställningar. Jag kan inte säga exakt när. Ev. i samband med att jag startar om datorn. Jag har bockat i "Använd standardflaggor för nya personer". Ibockningen försvinner. Jag lägger till personer till Favoritpersoner. Några "urgamla" favoriter ligger kvar men nytillagda försvinner. De gjorda inställningarna kan fungera flera dagar men plötsligt är de borta.

Olle_Olsson
2017-09-04, 20:11
För att sätta flagga på alla nya person-registreringar, måste i "Hantera flaggor" klicka i rutan ”Standard” (Kryssa om du vill sätta denna flagga på alla nya personer som skapas).
Lägg muspekaren över ordet "Standard" så ser du hjälptexten (eller tryck F1).
Dessutom måste du även gå till Verktyg/ Inställningar / Program / och kryssa för ”Använd standardflaggor för nya personer”

Eje
2017-09-04, 21:06
Allt detta är gjort. Som jag skrev så fungerar det ett tag men plötsligt försvinner krysset i inställningar - inte för att jag gör något utan för att programmet återgår till tidigare inställningar. Jag är rädd för att mina ändringar stannar i en cache och att den fysiska filen inte uppdateras. Samma problem gäller ju även favoritpersoner.

Christer
2017-09-05, 08:29
Inställningarna sparas när programmet avslutas på ett kontrollerat sätt. Vi behöver mer info för att kunna återskapa och åtgärda ditt problem.